WEKO3
アイテム
孟子の心と気 : 儒家における身体論序説
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010822
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/20108220f3d46e6-50d1-4709-b97d-39f889f7a059
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 孟子の心と気 : 儒家における身体論序説 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The thought of Xin (心) and Qi (気) on Mengzi (孟子). : An introduction to monism of a mind and body on Confucianist. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
橋本, 敬司
× 橋本, 敬司
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 120 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | Mengzi (孟子) regarded Xing (性) as perfect and sole reality. This thought means to unify man's naturality and existence. And, he asserted that the essence of a man is man's Xin (心). But, the meaning of that is based on the thought of Tian (天). On the other side, he makes much of Haoran-zhi-qi (浩然之気). It Qi (気) is pass through man's body and the Cosmos. The reasonabuly, man is able to return to Tian (天) through the Haoran-zhi-qi (浩然之気). Man's mind and body are based on Tian (天). So, he thinks man is a creature that a mind and a body are unified. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島哲学会 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0495-2200 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00150441 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 83 | |||||||||
書誌情報 |
哲学 Tetsugaku : The Journal of Hiroshima Philosophical Society 号 42, p. 83-97, 発行日 1990-10-25 |
|||||||||
旧ID | 26808 |