ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

高校生の英語語彙学習方略に関する研究 : 学習者の語彙レベルに焦点を当てて

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010773
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010773
9363d0f7-aadf-4886-9c87-4a2ae64f6182
名前 / ファイル ライセンス アクション
CaseleResBull_41_1.pdf CaseleResBull_41_1.pdf (543.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 高校生の英語語彙学習方略に関する研究 : 学習者の語彙レベルに焦点を当てて
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of High School English Learners' Vocabulary Learning Strategies : With a Focus on Vocabulary Levels
言語 en
作成者 赤瀬, 正樹

× 赤瀬, 正樹

ja 赤瀬, 正樹

en Akase, Masaki

Search repository
上西, 幸治

× 上西, 幸治

ja 上西, 幸治

en Uenishi, Koji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 本論文の著作権は中国地区英語教育学会に属する
主題
主題Scheme NDC
主題 830
内容記述
内容記述 The present study aims to explore the Vocabulary Learning Strategies (VLS) employed by high school English learners according to their vocabulary levels. Firstly, we clarify what types of VLS are used by English learners and review earlier research findings. Secondly, we examine the variables related to learners at each level and consider how learners at different levels develop their VLS. Finally, based on the results of our study, we conclude that, overall, verbal repetition strategies characterize their vocabulary learning, while imaging and organization strategies play important roles for learners who have a vocabulary of around the 2,000 word level. The results also suggest that learners who have reached the 3,000 word level display the ability to use various metacognitive strategies, a clear indicator of their development as autonomous vocabulary learners.
言語 en
出版者
出版者 中国地区英語教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0385-1192
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00145179
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 中国地区英語教育学会研究紀要
CASELE research bulletin

号 41, p. 1-10, 発行日 2011-03-31
旧ID 33705
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:42:36.335263
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3