ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ : EBMとNBMからの考察

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010769
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010769
e8e83a6c-7ee9-4509-a084-a05021a36cd3
名前 / ファイル ライセンス アクション
CaseleResBull_40_11.pdf CaseleResBull_40_11.pdf (519.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 英語教育実践支援のためのエビデンスとナラティブ : EBMとNBMからの考察
言語 ja
タイトル
タイトル Evidence and Narrative in Studies of ELT in Japan : In Comparison with EBM and NBM
言語 en
作成者 柳瀬, 陽介

× 柳瀬, 陽介

ja 柳瀬, 陽介

en Yanase, Yosuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 本論文の著作権は中国地区英語教育学会に属する
主題
主題Scheme NDC
主題 830
内容記述
内容記述 ELT studies in Japan are characterized by their disregard for qualitative approaches. Biased power relation between quantitative and qualitative researches is maintained by academic discourse as "regime of truth." The treatment of evidence and narrative, both as a symbol of quantitative and qualitative researches respectively, is to be examined in comparison with an advanced area of similar inquiry. This paper chose medicine for comparison because of its clinical nature and its inclusion of "Evidence Based Medicine" and "Narrative Based Medicine." The paper compared the features of ELT studies and medicine in terms of practice, quantification, and experimental design. It also introduced "evidence level" and understanding of narrative in medicine. This comparative study concludes that ELT studies in Japan overestimate their evidence and underestimate narrative in general. Reformation of the "regime of truth" is needed to grant legitimate power to narratives of teachers in classroom.
言語 en
出版者
出版者 中国地区英語教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0385-1192
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00145179
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 中国地区英語教育学会研究紀要
CASELE research bulletin

号 40, p. 11-20, 発行日 2010-03-31
旧ID 33703
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:42:28.246431
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3