ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

大学1年生の文献情報リテラシー能力と図書館による情報リテラシー授業の評価

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010432
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2010432
e1e75eb0-3525-4661-91c0-0f2fa113363b
名前 / ファイル ライセンス アクション
daitoken_92_27.pdf daitoken_92_27.pdf (793.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 大学1年生の文献情報リテラシー能力と図書館による情報リテラシー授業の評価
言語 ja
タイトル
タイトル Research on the information literacy skills of college freshmen and evaluation of the library literacy program at Hiroshima University Library
言語 en
作成者 庄, ゆかり

× 庄, ゆかり

ja 庄, ゆかり

en Sho, Yukari

Search repository
長登, 康

× 長登, 康

ja 長登, 康

en Nagato, Yasushi

Search repository
稲垣, 知宏

× 稲垣, 知宏

ja 稲垣, 知宏

en Inagaki, Tomohiro

Search repository
隅谷, 孝洋

× 隅谷, 孝洋

ja 隅谷, 孝洋

en Sumiya, Takahiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 授業評価
主題
主題Scheme Other
主題 教育効果測定
主題
主題Scheme Other
主題 Blackboard
主題
主題Scheme Other
主題 情報リテラシー
主題
主題Scheme Other
主題 情報リテラシー教育
主題
主題Scheme Other
主題 初年次教育
主題
主題Scheme Other
主題 利用者教育
主題
主題Scheme Other
主題 e-ラーニング
主題
主題Scheme Other
主題 学習管理システム
主題
主題Scheme Other
主題 course evaluations
主題
主題Scheme Other
主題 learning outcomes
主題
主題Scheme Other
主題 information literacy
主題
主題Scheme Other
主題 information literacy education
主題
主題Scheme Other
主題 user education
主題
主題Scheme Other
主題 e-learning
主題
主題Scheme Other
主題 learning management systems
主題
主題Scheme NDC
主題 010
内容記述
内容記述 広島大学図書館は. 1年次前期授業「情報活用基礎」において1回60分で文献情報の探索と利用に関する情報リテラシー教育プログラムを提供している。このたび,この授業について,アンケートとe-learning教材を利用した事前テスト・事後テストにより,学生の能力調査と授業評価を行った。コンピュータ利用経験と文献情報利用に関する情報リテラシー能力には大きな関連性は見られなかった。また,4-7月の期間における通常の授業の影響は明らかではなかったが,このプログラムには効果があることが確認できた。知識を実際の学習行動に結びつけることが今後の課題である。
言語 ja
内容記述
内容記述 Hiroshima University Library offers an information literacy program to freshmen in their first semester which is a one-shot sixty minute session on how to search for and use bibliographic information. Student knowledge and sessions are evaluated through the use of questionnaires about their experiences using computers and pre-and post-tests using e-learning resources. While neither a strong correlation between computer use and information literacy knowledge nor direct effects of their learning in other subjects during the period of April to July was found in relation to use of bibliographic information, the researchers were able to confirm that the program was effective. How to link the knowledge learned in this program and reallearning behavior is a topic that needs to be studied further.
言語 en
出版者
出版者 大学図書館研究編集委員会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0386-0507
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00136087
開始ページ
開始ページ 27
書誌情報 大学図書館研究
大学図書館研究

号 92, p. 27-35, 発行日 2011-08
旧ID 32428
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:31:34.467612
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3