Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
反転授業動画におけるカオアリとカオナシの比較 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Comparison of "With-Face" and "No-Face" in lecture videos for flipped classroom |
|
言語 |
en |
作成者 |
天野, 由貴
隅谷, 孝洋
長登, 康
稲垣, 知宏
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
All Rights Reserved, Copyright (c) 2019 Information Processing Society of Japan |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
本著作物の著作権は情報処理学会に帰属します。本著作物は著作権者である情報処理学会の許可のもとに掲載するものです。ご利用に当たっては「著作権法」ならびに「情報処理学会倫理綱領」に従うことをお願いいたします。 The copyright of this material is retained by the Information Processing Society of Japan (IPSJ). This material is published on this web site with the agreement of the authors and the IPSJ. Please be complied with Copyright Law of Japan and the Code of Ethics of the IPSJ if any users wish to reproduce, make derivative work, distribute or make available to the public any part or whole thereof. |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
反転授業 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
講義動画 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
LMS |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
オンラインテスト |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
flipped classroom |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
lecture video |
主題 |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
online test |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
広島大学では,学部新入生必修科目「大学教育入門」を開講している.その全15回のうち1回の「アカデミック・プレゼンテーション」の章で,反転授業をおこなっている.本研究では,事前学習動画で人物が映っていて説明しているものと,スライド映像に音声をつけているだけのもの2種類を用意し,新入生を約半分に分けて提供した.その視聴行動や小テストの得点にどういう影響を与えたかを比較した. |
|
言語 |
ja |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
"Introduction to University Education" is provided as a compulsory course for the freshmen in Hiroshima university. In the course one of the chapters \Academic Presentation" is given as a flipped classroom. We have prepared two types of the online lecture; the one is with the lecturer on screen and the other without it. In this paper we study how the lecturer on screen affects the watching behavior of the lecture video and the grade of the small test. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
情報処理学会 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
関連情報 |
|
|
|
識別子タイプ |
URI |
|
|
関連識別子 |
http://id.nii.ac.jp/1001/00200284/ |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2188-8930 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10096193 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
1 |
書誌情報 |
情報処理学会研究報告. コンピュータと教育
IPSJ SIG Technical Report. CE
巻 2019-CE-152,
号 19,
p. 1-6,
発行日 2019-11-08
|
旧ID |
49217 |