WEKO3
アイテム
イギリスの1980年代における体育カリキュラム開発の研究 -「理解のための球技の授業」アプローチの検討を中心に-
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009931
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009931cd7c4f08-649f-4415-b2f8-a0d893309a22
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | イギリスの1980年代における体育カリキュラム開発の研究 -「理解のための球技の授業」アプローチの検討を中心に- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the Physical Education Curriculum Development of England and Wales in the 1980s -Focusing on the Teaching Games For Understanding (TGFU) Approach- | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
木原, 成一郎
× 木原, 成一郎
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teaching Games For Understanding | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | action research | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | curriculum development | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | the teacher as researcher | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | reflection | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | dialogue | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | This study aims to clarify the role which the development of the Teaching Games For Understanding(TGFU) Approach of England and Wales in the 1980s took for teachers' development. The results are summarised as follows: (1)The development of the TGFU was organised with the induction course for the improvement of teachers' games teaching. There were some principles of collaborative work among lecturers, PE advisers, and school teachers during the development. (2)Some teachers could understand the games itself deeper and be aware of the significance of the cooperative learning for puplis as they had dialogue with their colleagues about their teaching and reflected on it in the continuous induction course. (3)In order to improve the games teaching, it seems that the task of the rearrangement of the communication between teachers and pupils as well as among pupils should be remained. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0387-4850 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00213326 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 51 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I 巻 21, p. 51-59, 発行日 1999 |
|||||||||
旧ID | 14778 |