ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

英語授業における教師のインタラクション・パタンの可変性に関する研究 : Team teaching / Non-team teachingの比較において

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009929
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009929
27db55cf-be5b-4c9a-90ab-8582b45d12d3
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_21_25.pdf BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_21_25.pdf (662.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 英語授業における教師のインタラクション・パタンの可変性に関する研究 : Team teaching / Non-team teachingの比較において
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of the Variability of Teacher' Interaction Patterns in Team Taught and Non-Team Taught English Language Classrooms
言語 en
作成者 深澤, 清治

× 深澤, 清治

ja 深澤, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
石原, 義文

× 石原, 義文

ja 石原, 義文

en Ishihara, Yoshifumi

Search repository
小茂田, 由美

× 小茂田, 由美

ja 小茂田, 由美

en Komoda, Yumi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 Team-teaching
主題
主題Scheme Other
主題 classroom discourse analysis
主題
主題Scheme Other
主題 インタラクション
主題
主題Scheme Other
主題 英語科授業分析
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The English language classroom has been shown to have a distinctive interactive pattern which operates between teachers and learners: Initiation-Response-Feedback, or IRF. This ritualized teacher-controlled communication pattern seems to be particularly suited to the Japanese cultural context. However, can a teacher modify his/her interaction strategies in the classroom to fit such instructional patterns as team teaching? Or do the teacher's interaction strategies remain the same regardless of external changes? In the present study, two classroom discourses were observed and analyzed in terms of teacher-learner interactions to investigate whether there was the variability in teachers' interaction patterns. It is hoped that the result of this study will contribute toward raising English teachers' awareness of interaction modifications in classroom settings.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-4850
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213326
開始ページ
開始ページ 25
書誌情報 広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I

巻 21, p. 25-36, 発行日 1999-01
旧ID 27354
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:14:15.402172
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3