WEKO3
アイテム
英語授業における教師のインタラクション・パタンの可変性に関する研究 : Team teaching / Non-team teachingの比較において
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009929
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/200992927db55cf-be5b-4c9a-90ab-8582b45d12d3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 英語授業における教師のインタラクション・パタンの可変性に関する研究 : Team teaching / Non-team teachingの比較において | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Study of the Variability of Teacher' Interaction Patterns in Team Taught and Non-Team Taught English Language Classrooms | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
深澤, 清治
× 深澤, 清治
× 石原, 義文
× 小茂田, 由美
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Team-teaching | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | classroom discourse analysis | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | インタラクション | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 英語科授業分析 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述 | The English language classroom has been shown to have a distinctive interactive pattern which operates between teachers and learners: Initiation-Response-Feedback, or IRF. This ritualized teacher-controlled communication pattern seems to be particularly suited to the Japanese cultural context. However, can a teacher modify his/her interaction strategies in the classroom to fit such instructional patterns as team teaching? Or do the teacher's interaction strategies remain the same regardless of external changes? In the present study, two classroom discourses were observed and analyzed in terms of teacher-learner interactions to investigate whether there was the variability in teachers' interaction patterns. It is hoped that the result of this study will contribute toward raising English teachers' awareness of interaction modifications in classroom settings. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部 | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 0387-4850 | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AN00213326 | |||||||||||||||||
開始ページ | ||||||||||||||||||
開始ページ | 25 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I 巻 21, p. 25-36, 発行日 1999-01 |
|||||||||||||||||
旧ID | 27354 |