WEKO3
アイテム
光合成の学習に関する研究 : 教員志望学生が作成した概念地図の分析
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009924
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/200992414fdc37e-00fa-48b6-9dd4-65d8a6599b25
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 光合成の学習に関する研究 : 教員志望学生が作成した概念地図の分析 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Learning and Teaching about Photosynthesis : Analysis of concept maps made by teacher trainees | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
山崎, 敬人
× 山崎, 敬人
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | photosynthesis | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | concept map | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | science learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 光合成 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 概念地図 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 理科学習 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | The purposes of this study are to clarify the structure and characteristics of the concept 'photosynthesis' of teacher trainees by analyzing their concept maps, and to discuss problems of learning and teaching about photosythesis. The main results are as follows: First, the idea has been established that 'photosynthesis' is a function that makes 'sugar' from 'carbon dioxide' under 'light'. Secondly, in their concept maps 'molecule' links to 'photosynthesis' indirectly through 'carbon dioxide' or 'sugar' rather than directly. Lastly, in spite of importance of the relation between 'photosynthesis' and 'energy' in science teaching, knowledge about energy is not enough scientifically exact, and appropriate relations are not made between the concept 'energy' and other concepts. In order to promote understanding of energy in the concept 'photosynthesis', therefore, it is necessary to improve not only means and methods of teaching about photosynthesis, but slso science curricula in schools. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0387-4850 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00213326 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 45 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I 巻 20, p. 45-54, 発行日 1998-01 |
|||||||||
旧ID | 27351 |