ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Teaching and Learning Culture with AETs : What Cross-cultural Pragmatics can Tell Us

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009919
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009919
42701801-8ba8-49bb-ab63-55051204cc33
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_19_39.pdf BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_19_39.pdf (576.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Teaching and Learning Culture with AETs : What Cross-cultural Pragmatics can Tell Us
言語 en
作成者 Fukazawa, Seiji

× Fukazawa, Seiji

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 team teaching
主題
主題Scheme Other
主題 culture
主題
主題Scheme Other
主題 pragmatics
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article aims to discuss the feasibility of applying the findings from cross-cultural pragmatic studies to the teaching of culture in team teaching. Referring to some studies on cross-cultural speech act realizations such as refusals and apologies, first, the present study examines whether the English textbooks used in junior/senior high schools in Japan appropriately illustrate examples of authentic pragmatic interactions. Secondly, it shows two excerpts of classroom discourse between a JTE and an AET in a team-taught lesson as a sample way of introducing sociocultural aspects of communication. Finally, this paper suggests how JTEs/AETs can cooperate to demonstrate and explain some possible causes of miscommunication in cross-cultural settings, to break down cross-cultural stereotypes, and to facilitate the development of cross-cultural communicative competence in English.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-4850
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213326
開始ページ
開始ページ 39
書誌情報 広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I

巻 19, p. 39-49, 発行日 1997-01
旧ID 27347
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:13:50.918184
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3