ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Diary Studiesを通した英語科授業研究の試み : 現職教員を対象に

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009916
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009916
61662234-6ae4-4f51-9f8c-130f6f819c79
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_18_57.pdf BullFacSchEduc-HiroshimaUniv-Pt1_18_57.pdf (303.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Diary Studiesを通した英語科授業研究の試み : 現職教員を対象に
言語 ja
タイトル
タイトル English Language Classroom Research through Diary Studies : A Case of an Experienced English Teacher' s Diary
言語 en
作成者 深沢, 清治

× 深沢, 清治

ja 深沢, 清治

en Fukazawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 A Diary study is a first-person account of a language learning or teaching experience, documented through regular, candid entries in a personal journal and then analyzed for recurring patterns or salient events (Bailey 1990). It can provide teachers and student teachers with excellent opportunities for their professional development. In their previous article, Fukazawa and Nozawa (1995) analyzed the daily classroom reports written by 11 student teachers during their two-week teaching practice and suggested the importance of adopting this research method in in-service teacher education. The present project aims to analyze a diary written by an experienced high school English teacher. Using the four classroom observation viewpoints developed in the previous study, his seven-days diary was analyzed, and salient and recursive entries were extracted and reviewed for further analysis. In consequence, the experienced teacher's diary was found to focus on more global aspects of classroom procedure and to be more concerned with problem-solving aspects than student teachers' diaries.
言語 en
出版者
出版者 広島大学学校教育学部
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-4850
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00213326
開始ページ
開始ページ 57
書誌情報 広島大学学校教育学部紀要. 第一部
Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I

巻 18, p. 57-61, 発行日 1996-01
旧ID 27345
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:13:43.273592
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3