WEKO3
アイテム
読みの「方略」に関する基礎論の検討
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009909
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009909c917a4a0-b8c8-45c8-8620-eb6787562a10
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 読みの「方略」に関する基礎論の検討 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Examination on the Theories of Reading Strategies | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
山元, 隆春
× 山元, 隆春
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 900 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述 | An important purpose of reading instruction is to encourage students to be readers with meta-cognitive ability. Over the past two decades, reading researchers and teachers have increased their concerning with meta-cognitive ability for reading instruction. In the studies of meta-cognitive ability for reading, various theories of reading strategies have been proposed. In this paper, I tried to review some theories on reading strategies in United States, and explore what are reading strategies for developing students' reading proficiencies, how those strategies activate students' reading-acts. As a conclusion, the significance of reading strategies in reading instruction was pointed out from three respects as follows; 1. to organize the strategies forreading; 2. to encourage transaction with peer students; 3. to elicit dialogic nature of reading strategies. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学学校教育学部 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0387-4850 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00213326 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 29 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学学校教育学部紀要. 第一部 Bulletin of the Faculty of School Education, Hiroshima University. Part I 巻 16, p. 29-40, 発行日 1994-01-20 |
|||||||||
旧ID | 27339 |