ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

メディア・リテラシーの授業における感情を伴う<振り返り>の必要性 : D.Buckinghamの学習モデルの検討を通して

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009882
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009882
545b803e-63e3-4cba-9f30-a80098d269d0
名前 / ファイル ライセンス アクション
110007386898.pdf 110007386898.pdf (870.2 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル メディア・リテラシーの授業における感情を伴う<振り返り>の必要性 : D.Buckinghamの学習モデルの検討を通して
言語 ja
タイトル
タイトル The Necessity of "Reflection" with Feelings in a Media Literacy Class : A Review of the Learning Model of D. Buckingham
言語 en
作成者 砂川, 誠司

× 砂川, 誠司

ja 砂川, 誠司

en Sunagawa, Seiji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 全国大学国語教育学会
権利情報
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである
主題
主題Scheme NDC
主題 370
主題
主題Scheme NDC
主題 810
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 In this report, I clarify a learning model in Buckingham's theory from a point of view called "reflection" with feelings. The main point of the model is: (1) To begin with the learner's existing knowledge about media. ・ It based on media experience consisted of the active participation. It means that the teacher should deal with the feelings of the learner in the class. ・ It immerses a community of learners engaged in authentic versions of a particular practice. (2) The necessity of "reflection" as a dynamic or dialogic model ・ It is necessary to transform the existing knowledge into a systematic one which considers social relationships with society. Therefore learners have to develop 'metalanguage'. ・ To force learners to "reflect" does not always make learning effective. It is rather necessary to recognize the value of learning in "reflecting" with feelings. "Reflection" is one of the essential learning activities in terms of learners gaining media literacy because it enables the development of 'metalanguage'. However, it is not just a way of explanation for rationalism. Rather the potential of learning exists in the way of "reflection" with feelings.
出版者
出版者 学芸図書
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ NAID
関連識別子 110007386898
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0287-0479
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00087731
開始ページ
開始ページ 35
書誌情報 国語科教育
国語科教育

巻 66, p. 35-42, 発行日 2009-09-30
旧ID 33028
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 05:12:28.579460
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3