WEKO3
アイテム
メディア・リテラシーの授業における感情を伴う<振り返り>の必要性 : D.Buckinghamの学習モデルの検討を通して
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009882
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009882545b803e-63e3-4cba-9f30-a80098d269d0
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | メディア・リテラシーの授業における感情を伴う<振り返り>の必要性 : D.Buckinghamの学習モデルの検討を通して | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The Necessity of "Reflection" with Feelings in a Media Literacy Class : A Review of the Learning Model of D. Buckingham | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
砂川, 誠司
× 砂川, 誠司
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | 全国大学国語教育学会 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | 本文データは学協会の許諾に基づきCiNiiから複製したものである | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 810 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | In this report, I clarify a learning model in Buckingham's theory from a point of view called "reflection" with feelings. The main point of the model is: (1) To begin with the learner's existing knowledge about media. ・ It based on media experience consisted of the active participation. It means that the teacher should deal with the feelings of the learner in the class. ・ It immerses a community of learners engaged in authentic versions of a particular practice. (2) The necessity of "reflection" as a dynamic or dialogic model ・ It is necessary to transform the existing knowledge into a systematic one which considers social relationships with society. Therefore learners have to develop 'metalanguage'. ・ To force learners to "reflect" does not always make learning effective. It is rather necessary to recognize the value of learning in "reflecting" with feelings. "Reflection" is one of the essential learning activities in terms of learners gaining media literacy because it enables the development of 'metalanguage'. However, it is not just a way of explanation for rationalism. Rather the potential of learning exists in the way of "reflection" with feelings. | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 学芸図書 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
関連情報 | ||||||||||
関連タイプ | isVersionOf | |||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||
関連識別子 | 110007386898 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 0287-0479 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AN00087731 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 35 | |||||||||
書誌情報 |
国語科教育 国語科教育 巻 66, p. 35-42, 発行日 2009-09-30 |
|||||||||
旧ID | 33028 |