WEKO3
アイテム
Consciousness and Unconsciousness in Clinical and Educational Psychology Through the Lens of Mindfulness
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009516
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009516e6bffaaf-f5ba-4bda-b208-e357805296f7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | Consciousness and Unconsciousness in Clinical and Educational Psychology Through the Lens of Mindfulness | |||||||
言語 | en | |||||||
作成者 |
Sugiura, Yoshinori
× Sugiura, Yoshinori
|
|||||||
アクセス権 | ||||||||
アクセス権 | open access | |||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||
権利情報 | ||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2010 日本教育心理学会 | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | consciousness | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | mindfulness | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | automatic process | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | detached attitudes | |||||||
主題 | ||||||||
主題Scheme | Other | |||||||
主題 | motivation | |||||||
内容記述 | ||||||||
内容記述 | In the present review, the role of consciousness (controlled processes) in clinical and educational psychology is discussed, using the construct of mindfulness. Mindfulness is a mode of attention characterized by receptive and nonjudgmental awareness of the experience of the present moment. In clinical psychology, mindfulness has been found to reduce emotional distress by enhancing a detached stance toward difficult-to-control negative automatic thinking. In addition, detachment is supported by attentional control. Evidence from the educational field supporting a motivation-enhancing effect of mindfulness is also reviewed. Mindfulness can decouple the automatic tendency to reduce motivation and actual behavior. It enables people to derive satisfaction from ordinary daily life and to be empathic to other people. Future directions for empirical research, especially intervention studies, are discussed. | |||||||
言語 | en | |||||||
出版者 | ||||||||
出版者 | 日本教育心理学会 | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | eng | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||
資源タイプ | journal article | |||||||
出版タイプ | ||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||
関連情報 | ||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||
関連識別子 | 10.5926/arepj.49.238 | |||||||
関連情報 | ||||||||
識別子タイプ | DOI | |||||||
関連識別子 | https://doi.org/10.5926/arepj.49.238 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 0452-9650 | |||||||
収録物識別子 | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2186-3091 | |||||||
開始ページ | ||||||||
開始ページ | 238 | |||||||
書誌情報 |
教育心理学年報 The Annual Report of Educational Psychology in Japan 巻 49, p. 238-248, 発行日 2010-03-30 |
|||||||
旧ID | 49167 |