ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Consciousness and Unconsciousness in Clinical and Educational Psychology Through the Lens of Mindfulness

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009516
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009516
e6bffaaf-f5ba-4bda-b208-e357805296f7
名前 / ファイル ライセンス アクション
AnnuRepEducPsycholJpn_49_238.pdf AnnuRepEducPsycholJpn_49_238.pdf (363.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Consciousness and Unconsciousness in Clinical and Educational Psychology Through the Lens of Mindfulness
言語 en
作成者 Sugiura, Yoshinori

× Sugiura, Yoshinori

en Sugiura, Yoshinori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 日本教育心理学会
主題
主題Scheme Other
主題 consciousness
主題
主題Scheme Other
主題 mindfulness
主題
主題Scheme Other
主題 automatic process
主題
主題Scheme Other
主題 detached attitudes
主題
主題Scheme Other
主題 motivation
内容記述
内容記述 In the present review, the role of consciousness (controlled processes) in clinical and educational psychology is discussed, using the construct of mindfulness. Mindfulness is a mode of attention characterized by receptive and nonjudgmental awareness of the experience of the present moment. In clinical psychology, mindfulness has been found to reduce emotional distress by enhancing a detached stance toward difficult-to-control negative automatic thinking. In addition, detachment is supported by attentional control. Evidence from the educational field supporting a motivation-enhancing effect of mindfulness is also reviewed. Mindfulness can decouple the automatic tendency to reduce motivation and actual behavior. It enables people to derive satisfaction from ordinary daily life and to be empathic to other people. Future directions for empirical research, especially intervention studies, are discussed.
言語 en
出版者
出版者 日本教育心理学会
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.5926/arepj.49.238
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.5926/arepj.49.238
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0452-9650
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2186-3091
開始ページ
開始ページ 238
書誌情報 教育心理学年報
The Annual Report of Educational Psychology in Japan

巻 49, p. 238-248, 発行日 2010-03-30
旧ID 49167
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:59:59.267227
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3