ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

小学校における社会科を中心とした校内研修の意味と効果 : 校内研修の教科教育学的考察

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009421
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009421
e91ebdf4-4d0d-438d-864d-8ec00f299e5d
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducRes_18_1.pdf JEducRes_18_1.pdf (10.9 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 小学校における社会科を中心とした校内研修の意味と効果 : 校内研修の教科教育学的考察
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Meaning and Effects of In-School Teacher Training Focusing on Social Studies in Elementary School
言語 en
作成者 渡邉, 巧

× 渡邉, 巧

ja 渡邉, 巧

en Watanabe, Takumi

Search repository
大坂, 遊

× 大坂, 遊

ja 大坂, 遊

en Osaka, Yu

Search repository
草原, 和博

× 草原, 和博

ja 草原, 和博

en Kusahara, Kazuhiro

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 中国四国教育学会
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper focuses on in-school teacher training (konaiken) based on social studies which is practiced at an elementary school in Western Japan. The purpose of this paper is to clarify why this elementary school chose social studies as main subject for their in-school teacher training. In order to answer this question, observation, interview, and discourse analysis techniques were employed. The analysis of konaiken reveal several key points. Firstly, the system works for promoting more comprehensive ability with the subject pedagogy. Secondly, the system strengthens the teacher group's collegiality. Finally, the system enhances the relation between the school/teacher and the neighbor communities/residents. Additionally, the system supports the professional development for educating mentor teachers. The authors conclude that the reason why the school focuses on social studies is because the school principal can reconstruct the meanings of the purpose, comprehensiveness and potential effects of the elementary social studies for the school reform, and social studies is considered a weak subject by most teachers, so they can engage in the professional development as beginners equally. These findings imply that the advantages of or preferences for each subject as in-school teacher training need to be considered carefully.
言語 en
出版者
出版者 中国四国教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.20677/csssej.18.0_1
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.20677/csssej.18.0_1
関連情報
識別子タイプ NAID
関連識別子 130005396174
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-5836
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2424-1849
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12021488
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 教育学研究ジャーナル
The Journal of Educational Research

巻 18, p. 1-10, 発行日 2016-03-20
旧ID 46712
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:56:04.438311
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3