ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

中学理科におけるError-based Simulationを用いた授業実践 : 「ニュートンに挑戦」プロジェクト

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009412
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009412
1f373900-91c3-4b6c-bf41-4fd1d58fe2a0
名前 / ファイル ライセンス アクション
TJSISE_25-2_194.pdf TJSISE_25-2_194.pdf (2.0 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 中学理科におけるError-based Simulationを用いた授業実践 : 「ニュートンに挑戦」プロジェクト
言語 ja
タイトル
タイトル A Classroom Practice of Error-based Simulation to Improve Pupils' Understanding of Mechanics: The "Challenge to Newton!" Project
言語 en
作成者 今井, 功

× 今井, 功

ja 今井, 功

en Imai, Isao

Search repository
東本, 崇仁

× 東本, 崇仁

ja 東本, 崇仁

en Toumoto, Takahito

Search repository
堀口, 知也

× 堀口, 知也

ja 堀口, 知也

en Horiguchi, Tomoya

Search repository
平嶋, 宗

× 平嶋, 宗

ja 平嶋, 宗

en Hirashima, Tsukasa

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2008 教育システム情報学会
主題
主題Scheme Other
主題 Error-based Simulation (EBS)
主題
主題Scheme Other
主題 力学
主題
主題Scheme Other
主題 Newtonの第三法則
主題
主題Scheme Other
主題 授業実践
主題
主題Scheme Other
主題 中学理科
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper reports on the practice of a lesson in a junior high school in which Error-based Simulation (EBS) was used to help students learn elementary mechanics. EBS simulates the motion of a mechanical system assuming that students' erroneous solutions were correct. EBS has been proved to be effective in laboratory experiments. Twenty-four students participated in the lesson lasting 110 minutes and learned mechanics by using the system which generates and shows EBS. They also worked on the pre-/ post-/delay-tests and were interviewed by the teacher after the lesson. The results are as follows: (1) Through the highly motivating lesson activities, the students discovered the knowledge of mechanics by themselves, (2) It was highly effective in improving the students' performance in solving mechanics problems. Furthermore, this improvement was maintained, and (3) the usability of the system proved sufficient for practice in classroom lessons. These results arc encouraging for the practical use of EBS in junior high school lessons.
言語 en
出版者
出版者 教育システム情報学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-4135
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10474042
開始ページ
開始ページ 194
書誌情報 教育システム情報学会誌
Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education

巻 25, 号 2, p. 194-203, 発行日 2008
旧ID 45833
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:55:47.292544
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3