ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

単文統合としての作問を対象とした学習支援システムの設計・開発

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009410
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009410
d32ddc4a-1f8e-48e0-9f0a-8ae516be0849
名前 / ファイル ライセンス アクション
TJSISE_23-4_166.pdf TJSISE_23-4_166.pdf (3.5 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 単文統合としての作問を対象とした学習支援システムの設計・開発
言語 ja
タイトル
タイトル An Environment for Learning by Problem-Posing as Sentence-Integration and Its Evaluation
言語 en
作成者 横山, 琢郎

× 横山, 琢郎

ja 横山, 琢郎

en Yokoyama, Takuro

Search repository
平嶋, 宗

× 平嶋, 宗

ja 平嶋, 宗

en Hirashima, Tsukasa

Search repository
岡本, 真彦

× 岡本, 真彦

ja 岡本, 真彦

en Okamoto, Masahiko

Search repository
竹内, 章

× 竹内, 章

ja 竹内, 章

en Takeuchi, Akira

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2006 教育システム情報学会
主題
主題Scheme Other
主題 作問学習
主題
主題Scheme Other
主題 問題診断
主題
主題Scheme Other
主題 単文統合
主題
主題Scheme Other
主題 単文カード方式
主題
主題Scheme Other
主題 算数の文章題
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper describes an environment for learning by problem-posing as sentence-integration. Although we have already developed a learning environment for problem-posing as concept combination. it is difficult for pupils of the lower grades in an elementary school. To realize learning by problem posing in the lower grades. we propose a framework of problem-posing by sentence-integration in this paper. It is easier than problem-posing by concept combination, but it keeps the learning effect to refine problem schema. The learning environment was used by one hundred sixty-three second grade pupils of an elementary school to examine whether or not the lower grade pupils can pose problems in the environment The effect of refinement of problem schema by the problem-posing was also analyzed by pre- and post-test with excessive information problems. As the results, the pupils and teachers who were observers of the experiment accepted the learning environment. as a useful learning tool to realize learning by problem-posing. The effect of refinement of problem scheme was also suggested.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の一部は,科学研究費基盤(C)ならびに日産学術振興財団の援助を受けた。
出版者
出版者 教育システム情報学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1341-4135
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10474042
開始ページ
開始ページ 166
書誌情報 教育システム情報学会誌
Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education

巻 23, 号 4, p. 166-175, 発行日 2006-10-01
旧ID 45832
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:55:43.193033
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3