Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
公開日 |
2023-03-18 |
タイトル |
|
|
タイトル |
歴史の知識構造化を支援する知的教育システムの開発 |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Learning Environment for Knowledge-Structuring in History |
|
言語 |
en |
作成者 |
堀口, 知也
平嶋, 宗
柏原, 昭博
豊田, 順一
|
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
権利情報 |
|
|
権利情報 |
Copyright (c) 1995 教育システム情報学会 |
主題 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
内容記述 |
|
|
内容記述 |
It is important for a student to structurize his/her acquired knowledge in order to understand it deeply. However, the student scarcely does such a task spontaneously. Therefore, it is necessary to explicitly help the student construct his/her knowledge structure. In this paper, we present a system which explicitly helps a student structurize his/her knowledge in history, which is the subject a student tends to learn by rote. In this system, we use two strategies to help a student "knowledge-structuring by visualization" and "knowledge-structuring by reasoning". The former enables the system to communicate with a student smoothly by using the visualization tool. The latter enables a student to memorize his/her knowledge steadily by acquiring it through his/her own reasoning. We have implemented the system on Sun SPARCstation10, and ten subjects learned history by this system. As a result, seven of them reported that this system contributed to understanding the knowledge in history deeply. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
教育システム情報学会 |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1341-4135 |
収録物識別子 |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AN10474042 |
開始ページ |
|
|
開始ページ |
109 |
書誌情報 |
教育システム情報学会誌
Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education
巻 12,
号 2,
p. 109-120,
発行日 1995-07-01
|
旧ID |
45897 |