ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

文法学習の有効性についての学習観

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009310
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009310
a2555ead-e823-45ea-92f3-e338644ea25e
名前 / ファイル ライセンス アクション
AA11140040_17_23.pdf AA11140040_17_23.pdf (307.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 文法学習の有効性についての学習観
言語 ja
タイトル
タイトル Beliefs about the effectiveness of grammar learning
言語 en
作成者 磯田, 貴道

× 磯田, 貴道

ja 磯田, 貴道

en Isoda, Takamichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2003 Author
主題
主題Scheme Other
主題 学習観
主題
主題Scheme Other
主題 文法
主題
主題Scheme Other
主題 個人差
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 Learners' beliefs about the effectiveness of grammar learning were examined. As a preliminary analysis,interviews with college students were reanalyzed. The interviews were originally carried out with the purposeof eliciting college students' beliefs about English language learning in general. This reanalysis placed a focuson their views about grammar. It showed that although there are interindividual differences, there were alsointraindivildual differences: Learners had differing degrees of perceived effectiveness of grammar learning indifferent skills, i.e., speaking, listening, reading, and writing. This result led to a larger-scale study in which 168junior and senior high school students rated on a questionnaire the perceived effectiveness of grammar learningfor each of the four skills and solving test questions. Cluster analysis was employed in order to profile thembased on the patters of their beliefs. Seven distinct clusters were found, each of which had unique patters ofbeliefs. Based on the results, it was assumed that learners had different views about the characteristics of theskills. They were also suspected to have judged whether grammar learning was compatible to thecharacteristics of the skills.
言語 en
出版者
出版者 関東甲信越英語教育学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AO
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11140040
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0911-2502
開始ページ
開始ページ 23
書誌情報 関東甲信越英語教育学会研究紀要
関東甲信越英語教育学会研究紀要

号 17, p. 23-32, 発行日 2003
旧ID 25021
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:51:54.324675
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3