ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

学習の理論史再考 : 「学び」の新たなるルート・メタファ

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009216
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2009216
8c70b521-1c82-4a51-a883-07778fd0c8bb
名前 / ファイル ライセンス アクション
JLearnCurrDev_1_11.pdf JLearnCurrDev_1_11.pdf (844.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 学習の理論史再考 : 「学び」の新たなるルート・メタファ
言語 ja
タイトル
タイトル A Historical Overview of Learning Theories : A New Root-Metaphor of Learning
言語 en
作成者 森, 敏昭

× 森, 敏昭

ja 森, 敏昭

en Mori, Toshiaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme Other
主題 root-metapher of learning
主題
主題Scheme Other
主題 learning theory of behaviorism
主題
主題Scheme Other
主題 learning theory of cognitive psychology
主題
主題Scheme Other
主題 mechanistic view of learning
主題
主題Scheme Other
主題 ecological-system view of learning
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This article presents a historical overview of the learning theories. Two significant traditions of learning theories are reviewed and discussed: learning theory of behaviorism and that of cognitive psychology. By evaluating these two lines of learning theories in terms of Pepper's (1942) root-metaphor theory, it is suggested that the root-metaphor of these theories is mechanistic in that both describe causal relationships between environmental stimulation and bodily reflexes, or between input and output of information. Criticizing the inadequacy of mechanistic root-metaphor in describing active and vital feature of human learning, especially in educational context, a viable alternative root-metaphor, the ecological-system view, is being proposed.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院教育学研究科学習開発専攻基幹講座
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1146231X
開始ページ
開始ページ 11
書誌情報 学習開発研究
Journal of learning and curriculum development

号 1, p. 11-18, 発行日 2000-03-24
旧ID 27629
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 04:48:51.984100
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3