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  1. 学術雑誌論文等

Spatiotemporal Changes of Traffic Demand Price Elasticities in Japan Throughout 2008 Bayesian Approach

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2008993
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2008993
59611640-fa3b-4aa1-91ca-cce7326513d5
名前 / ファイル ライセンス アクション
TransportResRec_2156_81.pdf TransportResRec_2156_81.pdf (352.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Spatiotemporal Changes of Traffic Demand Price Elasticities in Japan Throughout 2008 Bayesian Approach
言語 en
作成者 Chikaraishi, Makoto

× Chikaraishi, Makoto

en Chikaraishi, Makoto

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Fujiwara, Akimasa

× Fujiwara, Akimasa

en Fujiwara, Akimasa

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Zhang, Junyi

× Zhang, Junyi

en Zhang, Junyi

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Lee, BackJin

× Lee, BackJin

en Lee, BackJin

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 National Academy of Sciences
主題
主題Scheme Other
主題 Traffic demand
主題
主題Scheme Other
主題 Gasoline price
主題
主題Scheme Other
主題 Elasticity
主題
主題Scheme Other
主題 Spatiotemporal changes
主題
主題Scheme Other
主題 Bayesian updating
主題
主題Scheme Other
主題 Random coefficient model
主題
主題Scheme NDC
主題 680
内容記述
内容記述 This study attempts to,examine spatiotemporal changes of traffic demand elasticities regarding gasoline prices and economic conditions and focusing on the substantial fluctuations that occurred throughout 2008 in Japan This research is aim led at a better understanding of the spatial and temporal instability of the elasticities and possible reasons for changes in the elasticities First, a random coefficient model is built to represent spatial heterogeneity in the elasticities and is estimated by using a hierar ducal Bayesnin method Next, a sequential Bayesian updating method is applied to examine monthly changes in the elasticities The data used in the empirical analylsis were monthly traffic volume data collected on 53 expressways The results showed that although the monthly changes in the average elasticities over all routes were mainly observed before August 2008, different directions of change across routes were observed after September 2008 when gasoline prices began to fall The results also indicated that responses to gasoline price changes might be dependent on the causes of price changes Furthermore, on urban expressways, it was found that once a reduction in traffic demand was attained because of rising gasoline prices, the demand did not fully recover even after the actual prices fell again to the original level
言語 en
出版者
出版者 National Academy of Sciences
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AO
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.3141/2156-10
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 http://dx.doi.org/10.3141/2156-10
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0361-1981
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00457420
開始ページ
開始ページ 81
書誌情報 Transportation Research Record
Transportation Research Record

巻 2156, p. 81-92, 発行日 2010
旧ID 30885
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Ver.1 2025-02-21 04:41:26.366062
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