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  1. 学術雑誌論文等

Evaluation of an existing bus network using a transit network optimisation model : a case study of the Hiroshima City Bus network

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2008992
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2008992
5282657e-d296-48aa-85d4-30d231eae379
名前 / ファイル ライセンス アクション
Transportation_37_801.pdf Transportation_37_801.pdf (1.9 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evaluation of an existing bus network using a transit network optimisation model : a case study of the Hiroshima City Bus network
言語 en
作成者 Shimamoto, Hiroshi

× Shimamoto, Hiroshi

en Shimamoto, Hiroshi

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Murayama, Naoki

× Murayama, Naoki

en Murayama, Naoki

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Fujiwara, Akimasa

× Fujiwara, Akimasa

en Fujiwara, Akimasa

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Zhang, Junyi

× Zhang, Junyi

en Zhang, Junyi

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2010 Springer
主題
主題Scheme Other
主題 Bi-level optimisation formulation
主題
主題Scheme Other
主題 Existing bus network
主題
主題Scheme Other
主題 Numbered ticket-based travel demand data
主題
主題Scheme Other
主題 Transit assignment model
主題
主題Scheme Other
主題 Transit network configuration
主題
主題Scheme Other
主題 Frequency design
主題
主題Scheme NDC
主題 360
内容記述
内容記述 This study evaluates an existing bus network from the perspectives of passengers, operators, and overall system efficiency using the output of a previously developed transportation network optimisation model. This model is formulated as a bi-level optimisation problem with a transit assignment model as the lower problem. The upper problem is also formulated as bi-level optimisation problem to minimise costs for both passengers and operators, making it possible to evaluate the effects of reducing operator cost against passenger cost. A case study based on demand data for Hiroshima City confirms that the current bus network is close to the Pareto front, if the total costs to both passengers and operators are adopted as objective functions. However, the sensitivity analysis with regard to the OD pattern fluctuation indicates that passenger and operator costs in the current network are not always close to the Pareto front. Finally, the results suggests that, regardless of OD pattern fluctuation, reducing operator costs will increase passenger cost and increase inequity in service levels among passengers.
言語 en
出版者
出版者 Springer
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AO
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
関連情報
関連名称 The original publication is available at www.springerlink.com
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1007/s11116-010-9297-6
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 http://dx.doi.org/10.1007/s11116-010-9297-6
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0049-4488
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA00457362
開始ページ
開始ページ 801
書誌情報 Transportation
Transportation

巻 37, 号 5, p. 801-823, 発行日 2010-09
旧ID 30808
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Ver.1 2025-02-21 04:41:24.985716
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