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  1. 学術雑誌論文等

Steady sailing performance of a ship in the proximity to the bank under windy conditions

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007370
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007370
f307c44f-793a-48b2-915e-45fd815fc62b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JMarSciTechnol_25_1246.pdf JMarSciTechnol_25_1246.pdf (456.3 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Steady sailing performance of a ship in the proximity to the bank under windy conditions
言語 en
作成者 Yasukawa, Hironori

× Yasukawa, Hironori

en Yasukawa, Hironori

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 This is a post-peer-review, pre-copyedit version of an article published in Journal of Marine Science and Technology. The final authenticated version is available online at: https://doi.org/10.1007/s00773-020-00712-x
権利情報
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version. この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
主題Scheme Other
主題 Bank effect
主題
主題Scheme Other
主題 Steady sailing condition
主題
主題Scheme Other
主題 Course stability
主題
主題Scheme Other
主題 MMG model
主題
主題Scheme Other
主題 Pure car carrier
内容記述
内容記述 This paper presents a method to efficiently calculate steady sailing conditions such as check helm, speed drop, hull drift angle, etc. of a ship moving in parallel to a bank wall under steady wind, together with the course stability at the equilibrium condition. Using this method, this study investigates the bank effect on the steady sailing condition and the course stability of a pure car carrier in steady wind and it evaluates the limiting wind condition for safe navigation (maneuvering limit). In case of head wind, a significant speed drop appears. In case of oblique head wind from the port side, the hull drift angle increases significantly and there is a distinct possibility that the ship touches the bank wall. In case of oblique following wind from the port side, the check helm increases significantly, because the wind force is added to the bank suction force. This becomes critical when the ship moves closer to the bank and in more shallow water areas, and the maneuvering limit level becomes more severe. The present method is a useful tool for measuring the maneuvering limit of a ship moving in close proximity to the bank under steady wind.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 This study was supported by the JSPS KAKENHI Grant Number JP26249135.
出版者
出版者 Springer
出版者
出版者 The Japan Society of Naval Architects and Ocean Engineers (JASNAOE)
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AO
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1007/s00773-020-00712-x
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1007/s00773-020-00712-x
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0948-4280
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1437-8213
開始ページ
開始ページ 1246
書誌情報 Journal of Marine Science and Technology
Journal of Marine Science and Technology

巻 25, p. 1246-1265, 発行日 2020-12
旧ID 50476
備考 The full-text file will be made open to the public on 4 Jan 2022 in accordance with publisher's 'Terms and Conditions for Self-Archiving'
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Ver.1 2025-02-21 03:49:57.452462
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