ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Social gender inequality and the gender gap in the classroom: evidence from Southern and Eastern Africa

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007305
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007305
eed98f45-c887-4413-b8c8-775672cac0d1
名前 / ファイル ライセンス アクション
JCAS_42_489.pdf JCAS_42_489.pdf (886.5 KB)
 Download is available from 2026/2/20.
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-12-25
タイトル
タイトル Social gender inequality and the gender gap in the classroom: evidence from Southern and Eastern Africa
言語 en
作成者 Usui, Sayaka

× Usui, Sayaka

en Usui, Sayaka

Search repository
Blevins, Benjamin K.

× Blevins, Benjamin K.

en Blevins, Benjamin K.

Search repository
Kawata, Keisuke

× Kawata, Keisuke

en Kawata, Keisuke

Search repository
アクセス権
アクセス権 embargoed access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_f1cf
権利情報
言語 en
権利情報 This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in Journal of Contemporary African Studies on 20 Aug 2024, available at: https://doi.org/10.1080/02589001.2024.2375658.
権利情報
言語 en
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version.
権利情報
言語 ja
権利情報 この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Gender
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 quantile regression
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 OLS
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 SACMEQ
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 sub-Saharan Africa
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 education
内容記述
内容記述 The gender gap in education is not limited to the subject of mathematics or only to be found in high-income countries, and its repercussions can have generational consequences. Previous literature has sought to explain why the gender gap persists in most high- and middle-income countries vis-à-vis social gender inequality without drawing from similarly comprehensive data from the African context with its unique gender gap landscape. This paper examines the correlation between more gender-equal countries and the gender gap in student test scores for reading, mathematics, and HIV-AIDS awareness in southern and eastern Africa. We use ordinary least squares and quantile regression to analyse student information from the SACMEQ III dataset in comparison with measurements of social gender inequality such as the Gender Inequality Index and the Global Gender Gap Index. As such, this analysis draws on data from roughly 60,000 African students and includes test scores from reading comprehension and HIV-AIDS awareness, a unique subject that is critical for health, wealth and wellbeing on the continent. Our study finds that in each subject at every quantile, the gender gap displays a robust inverse relationship with more gender-equal countries specifically demonstrating higher educational performance among girls. With youthful populations and burgeoning economies, these countries in Africa have much to gain from addressing the gender gap in education. These findings encourage policymakers to consider how the social condition of gender-equality might influence the academic performance of students, especially for girls.
言語 en
出版者
出版者 Taylor & Francis
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1080/02589001.2024.2375658
開始ページ
開始ページ 489
書誌情報 en : Journal of Contemporary African Studies

巻 42, 号 4, p. 489-510, 発行日 2024-08-20
旧ID 55899
備考 The full-text file will be made open to the public on 20 February 2026 in accordance with publisher's 'Terms and Conditions for Self-Archiving'
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:47:59.752811
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3