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  1. 学術雑誌論文等

Effect of spray impingement distance on piston top fuel adhesion in direct injection gasoline engines

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007097
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2007097
6284ba41-6869-43f4-b2cd-48ccf3f765b8
名前 / ファイル ライセンス アクション
IJER_21_742.pdf IJER_21_742.pdf (1.1 MB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Effect of spray impingement distance on piston top fuel adhesion in direct injection gasoline engines
言語 en
作成者 Luo, Hongliang

× Luo, Hongliang

en Luo, Hongliang

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Nishida, Keiya

× Nishida, Keiya

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Uchitomi, Shintaro

× Uchitomi, Shintaro

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Ogata, Youichi

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Zhang, Wu

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Fujikawa, Tatsuya

× Fujikawa, Tatsuya

en Fujikawa, Tatsuya

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Luo H, Nishida K, Uchitomi S, Ogata Y, Zhang W, Fujikawa T. Effect of spray impingement distance on piston top fuel adhesion in direct injection gasoline engines. International Journal of Engine Research. 21(5), pp.742-754. Copyright © 2020 Authors. doi:10.1177/1468087418774175
権利情報
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version. この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
主題Scheme Other
主題 Gasoline engine
主題
主題Scheme Other
主題 fuel adhesion
主題
主題Scheme Other
主題 impinging spray
主題
主題Scheme Other
主題 impingement distance
主題
主題Scheme Other
主題 injection pressure
内容記述
内容記述 Direct injection is an attractive technology for improving fuel economy and engine performance in gasoline engines. However, the adhered fuel formed on the piston surface has significant influence on the combustion efficiency and emissions. To obtain a better understanding of fuel adhesion, this work involved investigation of the spray and impingement on a flat wall through a mini-sac injector with a single hole. Different impingement distances and injection pressures were investigated. The evolution of the impinging spray was obtained by the Mie scattering method. The refractive index matching method was applied to measure fuel adhesion. The mass, area, and thickness of adhesion under different conditions were compared. The experimental results show that the fuel adhesion on the wall increases significantly with a large impingement distance. Moreover, the maximum thickness increases and the thickness uniformity of the fuel adhesion declines under a large impingement distance condition.
言語 en
出版者
出版者 SAGE Publications
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AO
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_b1a7d7d4d402bcce
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1177/1468087418774175
関連情報
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1177/1468087418774175
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1468-0874
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2041-3149
開始ページ
開始ページ 742
書誌情報 International Journal of Engine Research
International Journal of Engine Research

巻 21, 号 5, p. 742-754, 発行日 2020-06-01
旧ID 51076
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Ver.1 2025-02-21 03:41:15.232129
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