ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Multi-World Paradigm in Mathematical Learning (1) : An Analysis of Mathematics Classes

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006977
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006977
40fcddd2-a971-4436-ad33-51f6c770d8b4
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJMathEduc_8_1.pdf HiroshimaJMathEduc_8_1.pdf (789.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Multi-World Paradigm in Mathematical Learning (1) : An Analysis of Mathematics Classes
言語 en
作成者 Nakahara, Tadao

× Nakahara, Tadao

en Nakahara, Tadao

Search repository
Sasaki, Tetsuro

× Sasaki, Tetsuro

en Sasaki, Tetsuro

Search repository
Koyama, Masataka

× Koyama, Masataka

en Koyama, Masataka

Search repository
Yamaguchi, Takeshi

× Yamaguchi, Takeshi

en Yamaguchi, Takeshi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The recent researches of mathematical education are under significant influence of three thoughts including radical constructivism, interactionism, and socioculturism. While they are mutually conflicting theoretically, it should be unavoidable to integrate and coordinate the three thoughts in order to explain the realities of mathematical learning. Nakahara (1997a) calls this view "multi-world paradigm" in mathematical learning. We illustrate two analyses of mathematical learning based on the multi-world paradigm and consider it theoretically. Multi-world paradigm suggests the very important direction for research in teaching and learning mathematics forward because educational phenomena are often complex and can't be reduced to a single theory.
言語 en
出版者
出版者 Department of Mathematics Education, Faculty of Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-1720
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10444573
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 Hiroshima journal of mathematics education
Hiroshima journal of mathematics education

巻 8, p. 1-13, 発行日 2000-03
旧ID 29290
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:37:38.645428
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3