ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Building a Two Axes Process Model of Understanding Mathematics

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006972
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006972
f03bd7c7-a97e-4fc1-bf76-9fa8940f2d81
名前 / ファイル ライセンス アクション
HiroshimaJMathEduc_1_63.pdf HiroshimaJMathEduc_1_63.pdf (722.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Building a Two Axes Process Model of Understanding Mathematics
言語 en
作成者 Koyama, Masataka

× Koyama, Masataka

en Koyama, Masataka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to make clear what kind of characteristics a model of understanding mathematics should have so as to be useful and effective in mathematics education. The models of understanding presented in preceding papers are classified into two large categories, i. e. "aspect model" and "process model". Focusing on the process of understanding mathematics, reflective thinking plays an important role to develop children's understanding, or to progress children's thinking from one level to a higher level of understanding. As a theoretical framework, a process model consisting of two axes is presented for further studies. The vertical axis in the model implies levels of understanding and the horizontal axis implies learning stages. At any level of understanding, there are three stages, i.e. intuitive, reflective and analytic stage.
言語 en
出版者
出版者 Department of Mathematics Education, Faculty of Education, Hiroshima University
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0919-1720
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10444573
開始ページ
開始ページ 63
書誌情報 Hiroshima journal of mathematics education
Hiroshima journal of mathematics education

巻 1, p. 63-73, 発行日 1993-03
旧ID 29285
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:37:30.314976
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3