ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

「理論と実践の架け橋としての授業設計

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006740
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006740
3bb13781-5aa1-4a00-936e-4abc53cc6c8e
名前 / ファイル ライセンス アクション
Dialogue_4_1.pdf Dialogue_4_1.pdf (298.9 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 「理論と実践の架け橋としての授業設計
言語 ja
タイトル
タイトル Designing of instruction as a meeting point between theory and practice
言語 en
作成者 磯田, 尊道

× 磯田, 尊道

ja 磯田, 尊道

en Isoda, Takamichi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2005 TALK
主題
主題Scheme Other
主題 研究
主題
主題Scheme Other
主題 実践
主題
主題Scheme Other
主題 授業設計
主題
主題Scheme Other
主題 インストラクショナル・デザイン
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 This paper explores one of the possible directions which EFL research should take in order to bring theory and practice together. A wide gap remains between the two, causing a dilemma both to teachers, who feel frustrated about research yielding no concrete measures for better teaching, and to researchers, who feel that teachers' expectations for 'effective' teaching techniques are not reasonable. With the view to bridging the two parties, this paper suggests that, instead of aiming to endorse particular teaching techniques, research aim to provide such information as to support and facilitate teachers' instructional decisions. To achieve the goal, two lines of effort are necessary. One is to study the process of teachers' decision making about instruction, by which it is made explicit what teachers need to consider and what kind of information they need to know in planning instruction. The other line is to modify the way research findings are presented to teachers so that their relevance to teachers' decision making is clear. Implications are derived from instructional design, a field in educational technology. Of particular relevance is its ways to set instructional objectives.
言語 en
出版者
出版者 田辺英語教育学研究会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1349-5135
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12014380
開始ページ
開始ページ 1
書誌情報 Dialogue
Dialogue

巻 4, p. 1-14, 発行日 2005
旧ID 25001
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:30:38.402925
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3