ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文等

Booming internet use during pandemic on Indonesian students’ faith: threat and opportunity for sustainable religious education and religious inherency formation

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006541
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2006541
5567aeb6-28a8-4d20-9bb7-6b919c496d27
名前 / ファイル ライセンス アクション
BJRE_46_271.pdf BJRE_46_271.pdf (1023.7 KB)
 Download is available from 2025/7/18.
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-01-14
タイトル
タイトル Booming internet use during pandemic on Indonesian students’ faith: threat and opportunity for sustainable religious education and religious inherency formation
言語 en
作成者 Utami, Pratiwi Tri

× Utami, Pratiwi Tri

en Utami, Pratiwi Tri

Search repository
アクセス権
アクセス権 embargoed access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_f1cf
権利情報
言語 en
権利情報 This is an Accepted Manuscript of an article published by Taylor & Francis in British Journal of Religious Education on 18 Jan 2024, available at: https://doi.org/10.1080/01416200.2024.2305861.
権利情報
言語 en
権利情報 This is not the published version. Please cite only the published version.
権利情報
言語 ja
権利情報 この論文は出版社版ではありません。引用の際には出版社版をご確認、ご利用ください。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Pandemic
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 faith
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 religious education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 religious inherency
内容記述
内容記述 Focusing on Indonesia’s case, this research discusses how booming internet use impacts students’ faith, functioning as both threat and opportunity concerning students’ religious inherency and sustainable religious education (RE). This qualitative study analyses six public junior high schools and 48 interviewed participants. To reveal various religions’ views, the participants belong to six recognised religions in Indonesia: Islam, Christianity (Protestant), Catholicism, Hinduism, Buddhism, and Confucianism. According to thematic analysis, the findings show that teachers and students face challenges in the early shift to online RE, such as technical problems and learning ineffectiveness. These challenges impede student understanding, study preparation and learning motivation, resulting in decreased social skills, lack of communication, declining faith, and weak religious inherency. However, the internet fostered RE continuity during the pandemic, especially contributing to the time efficiency of RE. Therefore, this research formulates the concept of tri-centred religious education, which integrates the roles of family, school, and society to create the students’ self-control. Religious values and social norms should be connected to strengthen students’ religious inherency.
言語 en
出版者
出版者 Taylor & Francis
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
関連情報
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1080/01416200.2024.2305861
助成情報
助成機関名 科学技術振興機構
言語 ja
研究課題番号 JPMJSP2132
研究課題名 広島大学創発的 次世代 研究者育成・支援プログラム
言語 ja
助成情報
助成機関名 Japan Science and Technology Agency
言語 en
研究課題名 広島大学創発的 次世代 研究者育成・支援プログラム
言語 ja
開始ページ
開始ページ 271
書誌情報 en : British Journal of Religious Education

巻 46, 号 3, p. 271-286, 発行日 2024-01-18
旧ID 56108
備考 The full-text file will be made open to the public on 18 July 2025 in accordance with publisher's 'Terms and Conditions for Self-Archiving'
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-21 03:24:28.492003
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3