ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学博士論文
  2. 2013年度

ザンビア国の高等学校環境教育に関する化学教育教材開発

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2005042
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2005042
e6390af9-ba79-4d7b-811a-1cfa36e653da
名前 / ファイル ライセンス アクション
k6260_3.pdf k6260_3.pdf (9.0 MB)
k6260_1.pdf k6260_1.pdf (196.1 KB)
k6260_2.pdf k6260_2.pdf (175.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル DEVELOPMENT OF CHEMISTRY TEACHING MATERIALS FOR ENVIRONMENTAL EDUCATION FOR HIGH SCHOOLS IN ZAMBIA
言語 en
タイトル
タイトル ザンビア国の高等学校環境教育に関する化学教育教材開発
言語 ja
作成者 Nachiyunde, Kabunga

× Nachiyunde, Kabunga

en Nachiyunde, Kabunga

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright(c) by Author
主題
主題Scheme NDC
主題 370
内容記述
内容記述 The southern African nation of Zambia is confronted by numerous environmental problems whilst constrained by limited fiscal resources. This study examines the current environmental and educational situation in Zambia and how the Ministry of Education through a revision of its curriculum might inculcate hands-on interactive solutions to local environmental problems and enhance student learning. The current Zambian educational curriculum has integrated environmental issues across grade levels and subject matter areas, but the subject matter remains abstract with a lack of hands-on activities connecting actual environmental problems to the formal educational material. Just as most Zambian pupils lack the ability to connect the local environment and the theoretical knowledge they learn in schools, the general citizenry demonstrates a lack of concern for the environment as people continue to discard trash and waste indiscriminately without regard for the consequences on human health. The study examines the current conditions of potable, river, ground and lake waters with research showing areas of impact of different pollutants, especially heavy metals and examines how the Ministry of Education and individual schools could implement a pollutant detection system based on Colorimetry for use in determining water pollution and analysing local solutions as an extension of the high school chemistry curriculum.……
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
出版タイプ
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
学位授与番号
学位授与番号 甲第6260号
学位名
言語 ja
学位名 博士(学術)
学位名
言語 en
学位名 Philosophy
学位授与年月日
学位授与年月日 2013-09-25
学位授与機関
学位授与機関識別子Scheme kakenhi
学位授与機関識別子 15401
言語 ja
学位授与機関名 広島大学
学位授与機関
言語 en
学位授与機関名 Hiroshima University
旧ID 35151
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-18 09:59:41.116553
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3