ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学博士論文
  2. 2015年度

視覚言語とその保持率分析

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2004436
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2004436
daa34ecb-7a47-470b-b3b0-8e137128f365
名前 / ファイル ライセンス アクション
k6769_3.pdf k6769_3.pdf (24.3 MB)
k6769_1.pdf k6769_1.pdf (335.5 KB)
k6769_2.pdf k6769_2.pdf (142.8 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Visual Language Retention
言語 en
タイトル
タイトル 視覚言語とその保持率分析
言語 ja
作成者 明木, スーザン マリー

× 明木, スーザン マリー

ja 明木, スーザン マリー

en Meiki, Susan Mary

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
主題Scheme NDC
主題 140
内容記述
内容記述 Visual Language Retention: Do visual attributes of multimedia utilized in the classroom have an effect on retention? Multimedia presentation of information in instruction is widely used in many academic and business settings around the world. The multimedia part of this instruction is not only the use of computers, but also includes textbooks with pictures, handouts, videos, etc., anything that uses “multiple" sources of media and multiple perceptions to learn. Today there is a need for a well-defined, wide-spread, and easy to remember definition of visual grammar for presentation software use in the classroom. This research presents the finding of three attributes of this visual grammar, background color, font style and text density. A platform of presentation software was used to test and define these characteristics on student retention in a classroom setting. In addition, this research was conducted in Japan and the USA to ascertain if there is a cross cultural difference in these statistical findings. The results revealed a statistical difference and preference in certain colors, and font styles particular to country specific groups. In addition, results indicated no cultural difference between groups for text density, but revealed a statistically significant result to define an optimum text density with regards to higher retention rates.
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_db06
資源タイプ doctoral thesis
出版タイプ
出版タイプ NA
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_be7fb7dd8ff6fe43
学位授与番号
学位授与番号 甲第6769号
学位名
言語 ja
学位名 博士(学術)
学位名
言語 en
学位名 Doctor of Philosophy
学位授与年月日
学位授与年月日 2015-09-09
学位授与機関
学位授与機関識別子Scheme kakenhi
学位授与機関識別子 15401
言語 ja
学位授与機関名 広島大学
学位授与機関
言語 en
学位授与機関名 Hiroshima University
旧ID 38537
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-18 09:42:16.818309
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3