ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 会議発表論文等

Third-order Viability in Radical Constructivism

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2001026
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2001026
dedf654d-580b-4b4d-9471-135466536aba
名前 / ファイル ライセンス アクション
Proc39thConfIGPME_257.pdf Proc39thConfIGPME_257.pdf (130.6 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Third-order Viability in Radical Constructivism
言語 en
作成者 Uegatani, Yusuke

× Uegatani, Yusuke

en Uegatani, Yusuke

Search repository
Koyama, Masataka

× Koyama, Masataka

en Koyama, Masataka

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2016 left to the authors (Standard Copyright License)
主題
主題Scheme NDC
主題 410
内容記述
内容記述 In this paper, we will address the methodological problem of extending second-order models in radical constructivism. As a solution, we propose to convert second-order models to third-order viable first-order models. This conversion consists of identifying what information the students could not precisely access, in the case that their behaviors were the most rational in the situation. Because of this conversion, any converted model is expected to be viable, not only for the observer (first-order viable) and for the observed subject (second-order viable), but also for other persons (third-order viable). We will discuss the educational implications.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Place; Hobart, AUSTRALIA Date; July 13-18, 2015
出版者
出版者 PME
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
関連情報
識別子タイプ ISBN
関連識別子 9781326664350
開始ページ
開始ページ 257
書誌情報 Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
Proceedings of the 39th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

巻 4, p. 257-264, 発行日 2016-06-23
旧ID 43851
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-02-18 01:44:55.621140
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3