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  1. 会議発表論文等

Evaluation of Drowsiness by EEG analysis : Basic Study on ITS Development for the Prevention of Drowsy Driving

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2000905
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2000905
0f48cf20-8b54-4543-bde7-ff37f1873267
名前 / ファイル ライセンス アクション
10-12-PG080017.pdf 10-12-PG080017.pdf (243.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル Evaluation of Drowsiness by EEG analysis : Basic Study on ITS Development for the Prevention of Drowsy Driving
言語 en
作成者 Murata, Atsuo

× Murata, Atsuo

en Murata, Atsuo

Search repository
Nishijima, Kazuyuki

× Nishijima, Kazuyuki

en Nishijima, Kazuyuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 (c) Copyright by IEEE SMC Hiroshima Chapter.
主題
主題Scheme Other
主題 ITS
主題
主題Scheme Other
主題 drowsiness
主題
主題Scheme Other
主題 EEG
主題
主題Scheme Other
主題 control chart
主題
主題Scheme Other
主題 blink
主題
主題Scheme NDC
主題 500
内容記述
内容記述 The aim of this study was to identify a useful measure to estimate an arousal level of drivers, to apply the result to develop ITS (Intelligent Transportation System) that can warn drivers of their low arousal state and to prevent driving under low arousal level from occurring and contribute to the reduction of traffic accidents. The EEG(electroencephalography) during a monotonous task was measured, and it was investigated how these measures change under the low arousal (drowsy) state. The time series of mean power frequency of EEG was plotted on Xbar control chart. Under the low arousal state (drowsy state), the mean power frequency tended to be lower than central line (CL) and range between CL and lower control limit (LCL). Under the worst case, the mean power frequency was lower than LCL. The ratio of such intervals to total measurement period tended to increase under drowsy state. The mean power frequency was found to be effective for evaluating drowsiness of drivers.
言語 en
出版者
出版者 IEEE SMC Hiroshima Chapter
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-3977
開始ページ
開始ページ 95
書誌情報 Fourth International Workshop on Computational Intelligence & Applications Proceedings : IWCIA 2008
Fourth International Workshop on Computational Intelligence & Applications Proceedings : IWCIA 2008

p. 95-98, 発行日 2008-12
旧ID 25627
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Ver.1 2025-02-18 01:39:30.584287
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