| Item type |
デフォルト(1) |
| 公開日 |
2025-09-17 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
概念マップの操作形式が思考の質に与える影響 : 読解・選択的穴埋め・組立て形式に対する主観的評価の比較 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
The Effect of Concept Map Manipulation Formats on the Quality of Thinking: A Comparison of Subjective Evaluations for Reading, Select-and-Fill-in-the-Blank, and Reconstruction Formats |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
藤田, 一輝
渡邉, 弘大
平嶋, 宗
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright (c) 2025 教育システム情報学会 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
概念マップ |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
読解 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
選択的穴埋め |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
組立て |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
構成的意味 |
| 内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
This study exploratory compared the operation formats of concept maps, particularly reading comprehension, select-and-fill-in-the-blank, and construction. The results, based on subjective evaluation, showed that even when using the same teaching materials, construction was most effective in promoting the quality of thinking and understanding, followed by select-and-fill-in-the-blank and reading comprehension. However, as a learning experience, select-and-fill-in-the-blank and reading comprehension also have learning value due to the ease of operation and easy-to-understand structure required of learners. |
|
言語 |
en |
| 内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
2025年度教育システム情報学会中国支部第24回研究発表会, 開催日: 2025年9月13日(土), 主催: 教育システム情報学会, 会場: 福山市,福山市立大学 |
|
言語 |
ja |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
教育システム情報学会 |
|
言語 |
ja |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| 書誌情報 |
ja : 教育システム情報学会中国支部研究発表会講演論文集
巻 24,
p. 17-23,
ページ数 7,
発行日 2025-09-13
|