| Item type |
デフォルト(1) |
| 公開日 |
2025-09-17 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
力学の学習を支援する誤り可視化演習と構造的記述演習の順序効果の実験的評価 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
Experimental evaluation of the sequential effects of error visualization exercises and structural description exercises in supporting the learning of mechanics |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
井門, 匠
倉山, めぐみ
平嶋, 宗
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright (c) 2025 教育システム情報学会 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
誤りの可視化 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
EBS |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
運動状態の構造的記述演習 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
SDE |
| 内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In basic mechanics, prior to formulating the equations of motion, it is essential to correctly identify the forces acting on an object. As a support method for learning about such forces, Error-Based Simulation (EBS) has been proposed; it generates system behavior and problem scenarios that reflect a learner’s misconceptions and makes those errors explicit by contrasting them with the correct behavior. Furthermore, to address relationships among force, acceleration, and velocity that are often implicit in EBS, the Structured Description Exercise (SDE) has been introduced, which has learners study these relations in a tabular format. In this study, we conduct classroom implementations of both systems with third-year students at a college of technology and experimentally evaluate the effect of instructional order. |
|
言語 |
en |
| 内容記述 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
2025年度教育システム情報学会中国支部第24回研究発表会, 開催日: 2025年9月13日(土), 主催: 教育システム情報学会, 開催場所: 福山市,福山市立大学 |
|
言語 |
ja |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
教育システム情報学会 |
|
言語 |
ja |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| 書誌情報 |
ja : 教育システム情報学会中国支部研究発表会講演論文集
巻 24,
p. 9-16,
ページ数 8,
発行日 2025-09-13
|