ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. The Journal of Social Studies Education in Asia
  3. 14巻

The Challenges of AI Digital Textbook Adoption in Korea’s Social Studies Education

https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2041135
https://hiroshima.repo.nii.ac.jp/records/2041135
538cb993-fb97-42bc-9b86-c72d000c8524
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSSEA_14_73.pdf JSSEA_14_73.pdf (200 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-09-09
タイトル
タイトル The Challenges of AI Digital Textbook Adoption in Korea’s Social Studies Education
言語 en
作成者 PARK, Jisu

× PARK, Jisu

en PARK, Jisu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 en
権利情報 Copyright © 2025 the International Social Studies Association (ISSA) and Japanese Educational Research Association for the Social Studies (JERASS). All rights reserved. No part of this publication may be reproduced, stored, transmitted, in any form, or by any means, without prior written permission from JERASS and ISSA, to whom all requests to reproduce copyright material should be directed, in writing.
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 AI digital textbooks
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Social studies education
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Personalized learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher training
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Education policy
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper explores the challenges and opportunities associated with the adoption of AI digital textbooks in South Korea’s social studies education. While AI technologies promise personalized learning and improved engagement, concerns remain regarding bias, the transformation of teacher roles, equitable access, and the ethical design of content. Drawing on recent research and national policy initiatives, this study examines prototype implementations, research fi ndings, and systemic implications to outline critical directions for successful integration. The paper argues that AI digital textbooks must be designed to support balanced and critical social studies learning and suggests practical strategies for teacher training and stakeholder collaboration.
言語 en
出版者
出版者 The International Social Studies Assosiation
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
書誌情報 ja : The Journal of Social Studies Education in Asia
en : The Journal of Social Studies Education in Asia

巻 14, p. 73-81, ページ数 9, 発行日 2025-03-31
見出し
大見出し CONFERENCE PAPER: Using Artificial Intelligence in Social Studies: Problems and Challenges
言語 ja
見出し
大見出し CONFERENCE PAPER: Using Artificial Intelligence in Social Studies: Problems and Challenges
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-09-05 06:07:08.168599
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3