ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 37号

インクルーシブなアンサンブルの実践に関する一考察 : 音楽科での「交流及び共同学習」の視点から

https://doi.org/10.15027/0002040825
https://doi.org/10.15027/0002040825
2eb7f15a-9712-4c62-9fe1-30290b6b19c6
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_37_3.pdf MusicCultEduc_37_3.pdf (809 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-07-22
タイトル
タイトル インクルーシブなアンサンブルの実践に関する一考察 : 音楽科での「交流及び共同学習」の視点から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of Inclusive Ensemble Practice: From the Perspective of “Exchanges and Collaborative Learning” in Music Education
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en OONOUCHI, Ai

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to explore the results and issues of orchestral collaboration between people with disabilities and able-bodied people from the perspective of “exchange and collaborative learning,” and to consider how inclusive ensemble practices should be in the future. Prior research has shown that in the practice of “exchange and collaborative learning,” it is important for leaders to discuss in advance to clarify the learning goals of both parties and to build desirable relationships. This study will analyze the practices of the inclusive orchestra “Symphony” from this perspective. As a result of this collaboration, the members of the “Symphony” have shown benefits both musically and communicatively. The members of the “Symphony” have grown musically, and they have also grown in their communication with able-bodied people. On the other hand, an unexpected effect was the change in the able-bodied high school students. The high school students were influenced by the free musical expression of the “Symphony” members and their desire to help those in need. Such growth of the able-bodied high school students was influenced by prior meetings with various people. In other words, it is thought that teacher A's hub role of sharing information and encouraging the teaching staff, conductor, leaders and members of the collaborators, members with disabilities, and parents, with the clear goal of both parties performing well at the concert, was a success.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040825
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号 21K13575
研究課題名 インクルーシブなアンサンブルによる音楽科の資質・能力育成への教育カリキュラム開発
言語 ja
書誌情報 ja : 音楽文化教育学研究紀要
en : Bulletin of music culture education

号 37, p. 3-12, ページ数 10, 発行日 2025-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-07-22 04:04:17.175083
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3