ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 36号

小学校音楽科での演奏家によるアウトリーチの効果的な活用に関する研究 : 音楽教師との協働に着目して

https://doi.org/10.15027/0002040823
https://doi.org/10.15027/0002040823
a821ffe4-6eb9-4569-af14-1b74c0c7c1c6
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_36_59.pdf MusicCultEduc_36_59.pdf (1.3 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-07-22
タイトル
タイトル 小学校音楽科での演奏家によるアウトリーチの効果的な活用に関する研究 : 音楽教師との協働に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Research on the Effective Use of Outreach by Performers in Elementary School Music Programs: Emphasizing Collaboration with Music Teachers
言語 en
作成者 平, 幸音

× 平, 幸音

ja 平, 幸音

en TAIRA, Yukine

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study was to propose a model and practice approach toward outreach that aligns more closely with the school curriculum, addressing the challenges faced by performers engaging in outreach activities with schools, such as art appreciation meetings. One obstacle in outreach endeavors is the tendency for them to be conducted solely from the provider’s perspective, making it difficult to view them as “lessons” in the music department. Therefore, this study aims to incorporate outreach initiatives grounded in the lessons taught by music teachers, aiming to complement existing practices and enhance effectiveness in achieving outreach goals. To achieve this, a preliminary outreach survey was conducted among students and music teachers at an elementary school in Hiroshima Prefecture, followed by the implementation of outreach activities directly tied to the school curriculum as the primary focus of the study. The findings underscored the importance of thoroughly understanding the music teachers’ perspectives and expectations for the outreach during pre-conference meetings. It was evident that involving performers who were fully briefed on the content of these discussions significantly contributed to the success of outreach efforts. Furthermore, the study highlighted how such performers enriched children’s learning by incorporating their own insights into classroom performances and actively engaging with the students.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040823
ID登録タイプ JaLC
書誌情報 ja : 音楽文化教育学研究紀要
en : Bulletin of music culture education

号 36, p. 59-68, ページ数 10, 発行日 2024-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-07-22 02:39:44.329486
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3