ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 36号

ソルフェージュ学習において複合的に拍子を捉えることの意義 : メトリック・グリッドの階層の認識に焦点を当てて

https://doi.org/10.15027/0002040818
https://doi.org/10.15027/0002040818
07998648-112f-4acd-8070-2de7b402bd96
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_36_13.pdf MusicCultEduc_36_13.pdf (771 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-07-22
タイトル
タイトル ソルフェージュ学習において複合的に拍子を捉えることの意義 : メトリック・グリッドの階層の認識に焦点を当てて
言語 ja
タイトル
タイトル The Significance of Grasping Meter as a Compound Metric Structure in Solfège Learning
言語 en
作成者 岡田, 陽子

× 岡田, 陽子

ja 岡田, 陽子

en OKADA, Yoko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In my solfège teaching experience, I encountered a piano tutor who had felt difficulty in playing related to meter in the music. To help her in solving the problem, I conducted an interview with her to find out the causes of the problem, and then guided her with a training method based on the ideas that Jeanne Bamberger (1924-) proposed in her cognitive theory of music. The purpose of this study is to clarify one of the prime requirements of solfège learning, through an analysis of the process involved in the student’s improvement regarding the problem, and considerations of its result. The analysis revealed that the main cause of the student’s problem was that she did not grasp meter as a compound metric structure (proportional relations among the units of beat). The fact that the student’s problem has been solved by let her understand meter strongly suggests the importance of training that leads students to grasp meter as a compound metric grid in the hierarchical rhythmic structure.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040818
ID登録タイプ JaLC
書誌情報 ja : 音楽文化教育学研究紀要
en : Bulletin of music culture education

号 36, p. 13-23, ページ数 11, 発行日 2024-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-07-22 02:02:20.281116
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3