ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 音楽文化教育学研究紀要
  3. 36号

オペラ制作に携わる学習者の学びの拡大 : 広島大学における教育現場でのアウトリーチコンサートの企画・演奏をとおして

https://doi.org/10.15027/0002040817
https://doi.org/10.15027/0002040817
084193b3-2fec-4cd9-9bd0-9d6376c6143c
名前 / ファイル ライセンス アクション
MusicCultEduc_36_3.pdf MusicCultEduc_36_3.pdf (1.2 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-07-22
タイトル
タイトル オペラ制作に携わる学習者の学びの拡大 : 広島大学における教育現場でのアウトリーチコンサートの企画・演奏をとおして
言語 ja
タイトル
タイトル Broadening the Learning Experience of Students Involved in Opera Production: Through the Planning and Execution of Outreach Concerts in Hiroshima University’s Educational Settings
言語 en
作成者 大野内, 愛

× 大野内, 愛

ja 大野内, 愛

en OONOUCHI, Ai

Search repository
伊藤, 真

× 伊藤, 真

ja 伊藤, 真

en ITO, Shin

Search repository
枝川, 一也

× 枝川, 一也

ja 枝川, 一也

en EDAGAWA, Kazuya

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 At Hiroshima University’s Faculty of Education, students across different academic years participate in opera production as part of a course named “Opera Practicum,” which adopts a project-based learning approach. The present study focused on the planning and execution of outreach concerts as a pedagogical approach employed by an opera production instructor. The study sought to identify the commonalities and differences between this approach and the learning experience derived from regular opera performances by analyzing students’ narratives. The students’ narratives were analyzed using the Trajectory Equifinality Model (TEM) and inductive thematic analysis. The findings revealed how the knowledge acquired from previous opera productions was applied during the preparation process for the outreach concerts. During “Phase I: Individual Preparation,” students could anticipate the time required for rehearsals and knew how to derive enjoyment from the opera production process. In “Phase III: Preparation for the Finishing Touches,” drawing from their prior experience in opera production, students thought about what they needed to do even without specific role assignments. This was possible due to their previously acquired knowledge about various tasks pertaining to costumes, props, and other aspects of opera production. In essence, the instructor’s objective of providing a comprehensive learning experience through opera production was achieved. Moreover, the analyses of the students’ reflections revealed that they gained the perspective of not only a student involved in opera production but also that of an educator and a leader in opera production. In conclusion, the findings indicate that the planning and execution of the outreach concerts enhanced and broadened students’ knowledge and learning experience.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 音楽学習学会 第19回研究発表大会(於:関西学院大学)で口頭発表した内容を修正して掲載しています。
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科音楽文化教育学領域
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040817
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号 2K02549
研究課題名 教員養成におけるプロジェクト型学習でのオペラ制作の体系化
言語 ja
書誌情報 ja : 音楽文化教育学研究紀要
en : Bulletin of music culture education

号 36, p. 3-11, ページ数 9, 発行日 2024-03-23
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-07-22 01:43:07.671969
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3