ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島平和科学
  3. 46巻

Empowering Peace: A Comparative Analysis of Citizenship Education Textbooks in Cambodia and Indonesia

https://doi.org/10.15027/0002040603
https://doi.org/10.15027/0002040603
898b9bc4-ebb9-40a7-8102-9c1840c3e854
名前 / ファイル ライセンス アクション
hps_46_37.pdf hps_46_37.pdf (1 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-05-21
タイトル
タイトル Empowering Peace: A Comparative Analysis of Citizenship Education Textbooks in Cambodia and Indonesia
言語 en
作成者 NAKAYA, Ayami

× NAKAYA, Ayami

en NAKAYA, Ayami

Search repository
LANG, Sophat

× LANG, Sophat

en LANG, Sophat

Search repository
GOJI, Toshiro

× GOJI, Toshiro

en GOJI, Toshiro

Search repository
ARFANI, Junita Widiati

× ARFANI, Junita Widiati

en ARFANI, Junita Widiati

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 en
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学平和センター
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study examines the characteristics of empowerment education for peace in Indonesia and Cambodia through an analysis of high school social studies textbooks. We examine how these textbooks address cultural, structural, and direct peace/violence at the individual, community, and national levels. Key elements of empowerment, including self-esteem, self-confidence, sense of contribution, knowledge, skills, and values for peace, are also analyzed. The findings indicate similarities and differences between the two countries. Both countries’ textbooks address genocide and internal conflict, offering general explanations and solutions but lagging at a critical analysis of the violence they experienced. Cambodian textbooks are influenced by Buddhism and place greater emphasis on individual well-being, suggesting that personal peace leads to broader societal and national peace; yet they offer less explanation of concrete connections. In contrast, Indonesian textbooks are characterized by Pancasila (national ideology) and prioritize social peace; they view individual peace as a product of proper socialization and social contributions. By comparing textbooks from these two countries and understanding their differences and similarities, we expect this study to provide valuable insights for promoting dialogue toward peacebuilding and enhancing peace education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学平和センター
言語 ja
出版者
出版者 The Center for Peace, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040603
ID登録タイプ JaLC
助成情報
助成機関識別子タイプ Crossref Funder
助成機関識別子タイプURI https://doi.org/10.13039/501100001691
助成機関名 日本学術振興会
言語 ja
助成機関名 Japan Society for the Promotion of Science
言語 en
研究課題番号URI https://kaken.nii.ac.jp/ja/grant/KAKENHI-PROJECT-23K25627/
研究課題番号 23K25627
研究課題名 諸外国における平和教育のカルチャー・マップ
言語 ja
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0386-3565
書誌情報 ja : 広島平和科学
en : Hiroshima Peace Science

巻 46, p. 37-56, ページ数 20, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-20 01:43:11.750792
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3