ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. Higher Education Forum
  3. 22巻

Balancing Academic and Managerial Logics: The unintended effects on promoting undergraduate teaching and learning

https://doi.org/10.15027/0002040520
https://doi.org/10.15027/0002040520
25b3a7ed-ec2f-4dab-b4ab-fbb7fdf8faaf
名前 / ファイル ライセンス アクション
HigherEducationForum_22_43.pdf HigherEducationForum_22_43.pdf (840 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-05-08
タイトル
タイトル Balancing Academic and Managerial Logics: The unintended effects on promoting undergraduate teaching and learning
言語 en
作成者 Feng, Kaiyun

× Feng, Kaiyun

en Feng, Kaiyun

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 research university
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 institutional strategy
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 undergraduate teaching and learning
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum and pedagogy
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates managerial logic and academic logic by analysing the impact of institutional strategy on undergraduate teaching at a Chinese research university. By reviewing the university strategy and education strategy and interviewing academics from the Engineering faculty, this research provides empirical evidence supporting the argument that management concepts and practices are increasingly applied and recognised in higher education. At the selected university, academics are generally positive about having institutional strategies but have concerns about academic freedom at the same time. In particular, participants are concerned with the increasingly competitive environment for recruitment. Additionally, university-wide curriculum and pedagogy reform have the greatest impact on teaching practices. It appears that universities have the potential to adopt management practices in order to support academic practices. However, the balance is critical to sustaining higher education development.
言語 en
出版者
出版者 Research Institute for Higher Education, Hiroshima University
言語 en
出版者
出版者 広島大学高等教育研究開発センター
言語 ja
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040520
ID登録タイプ JaLC
関連情報
関連タイプ isPartOf
識別子タイプ ISBN
関連識別子 978-4-86637-052-1
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24329614
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1187795X
書誌情報 en : Higher Education Forum

巻 22, p. 43-68, ページ数 26, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-05-07 02:49:19.398716
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3