WEKO3
アイテム
中国の小学校における道徳教育カリキュラムに関する一考察 : 教育への人間主義的アプローチの視点から
https://doi.org/10.15027/0002040445
https://doi.org/10.15027/00020404452ed40710-a883-42c2-b556-66b91572defb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルト(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-30 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 中国の小学校における道徳教育カリキュラムに関する一考察 : 教育への人間主義的アプローチの視点から | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | A Study of the Moral Education Curriculum in Chinese Elementary Schools: A Humanistic Approach to Education | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
作成者 |
毛, 月
× 毛, 月
× 程, 雨琪
× 趙, 碩
|
|||||||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||||||
権利情報 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Moral education | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 道徳教育 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Curriculum | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | カリキュラム | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Research of Teaching materials | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 教材研究 | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | Humanistic | |||||||||||||||||
主題 | ||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | 人間主義 | |||||||||||||||||
内容記述 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | This study investigates the moral education curriculum in Chinese elementary schools through a humanistic educational approach, analyzing the "Morality and Law" textbooks issued by the Ministry of Education. Using UNESCO's framework of shared moral values, including respect for life and human dignity, equality, social justice, cultural diversity, and global solidarity, the research categorizes textbook content across three school levels: lower, middle, and upper grades. Findings reveal a progressive structure, transitioning from concrete, localized themes in lower grades to abstract, global topics in higher grades. While lower grades emphasize life respect and family values, middle grades expand on social norms and justice, and upper grades integrate global perspectives on sustainability and cooperation. | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
出版タイプ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15027/0002040445 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
収録物識別子 | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 17, p. 63-72, ページ数 10, 発行日 2025-03 |