ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 17号

中国の小学校における道徳教育カリキュラムに関する一考察 : 教育への人間主義的アプローチの視点から

https://doi.org/10.15027/0002040445
https://doi.org/10.15027/0002040445
2ed40710-a883-42c2-b556-66b91572defb
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_17_63.pdf JEducSci_17_63.pdf (835 KB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-30
タイトル
タイトル 中国の小学校における道徳教育カリキュラムに関する一考察 : 教育への人間主義的アプローチの視点から
言語 ja
タイトル
タイトル A Study of the Moral Education Curriculum in Chinese Elementary Schools: A Humanistic Approach to Education
言語 en
作成者 毛, 月

× 毛, 月

ja 毛, 月

en MAO, Yue

Search repository
程, 雨琪

× 程, 雨琪

ja 程, 雨琪

en CHENG, Yuqi

Search repository
趙, 碩

× 趙, 碩

ja 趙, 碩

en ZHAO, Shuo

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Moral education
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 道徳教育
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Curriculum
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 カリキュラム
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Research of Teaching materials
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教材研究
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Humanistic
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 人間主義
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates the moral education curriculum in Chinese elementary schools through a humanistic educational approach, analyzing the "Morality and Law" textbooks issued by the Ministry of Education. Using UNESCO's framework of shared moral values, including respect for life and human dignity, equality, social justice, cultural diversity, and global solidarity, the research categorizes textbook content across three school levels: lower, middle, and upper grades. Findings reveal a progressive structure, transitioning from concrete, localized themes in lower grades to abstract, global topics in higher grades. While lower grades emphasize life respect and family values, middle grades expand on social norms and justice, and upper grades integrate global perspectives on sustainability and cooperation.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040445
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 17, p. 63-72, ページ数 10, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-28 02:07:03.100245
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3