ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 学習開発学研究
  3. 17号

小学生のつまずきに関する学びの経験が大学生の模擬授業に与える影響

https://doi.org/10.15027/0002040441
https://doi.org/10.15027/0002040441
94a2f85d-c4e4-41bb-ba62-8387b3dad9c2
名前 / ファイル ライセンス アクション
JEducSci_17_33.pdf JEducSci_17_33.pdf (2.4 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-30
タイトル
タイトル 小学生のつまずきに関する学びの経験が大学生の模擬授業に与える影響
言語 ja
タイトル
タイトル The influence of learning experiences regarding elementary school students' stumbling blocks on university students' simulated classes
言語 en
作成者 保森, 智彦

× 保森, 智彦

ja 保森, 智彦

en YASUMORI, Tomohiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 mistake
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 つまずき
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 university student
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 大学生
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 PCK
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 PCK
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 expert
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 熟達者
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the impact of learning materials such as research on learning materials and mock lessons on elementary school students' learning stumbling blocks on university students' perceptions and mock lessons in the curriculum of subject pedagogy at teacher training universities. The research method was for university students to predict elementary school students' math mistakes before and after the curriculum. The results of the survey are as follows. (1) University students were able to predict elementary school students' mistakes after studying the curriculum. (2) The university students planned their lessons assuming that the children would make mistakes after the curriculum.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域
言語 ja
出版者
出版者 Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040441
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1883-8200
書誌情報 ja : 学習開発学研究
en : Journal of Learning Science

号 17, p. 33-42, ページ数 10, 発行日 2025-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-28 01:10:25.271033
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3