WEKO3
アイテム
小学生のつまずきに関する学びの経験が大学生の模擬授業に与える影響
https://doi.org/10.15027/0002040441
https://doi.org/10.15027/000204044194a2f85d-c4e4-41bb-ba62-8387b3dad9c2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | デフォルト(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2025-04-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 小学生のつまずきに関する学びの経験が大学生の模擬授業に与える影響 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | The influence of learning experiences regarding elementary school students' stumbling blocks on university students' simulated classes | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
保森, 智彦
× 保森, 智彦
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2025 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | mistake | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | つまずき | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | learning | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | university student | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 大学生 | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PCK | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PCK | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | expert | |||||||||
主題 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 熟達者 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine the impact of learning materials such as research on learning materials and mock lessons on elementary school students' learning stumbling blocks on university students' perceptions and mock lessons in the curriculum of subject pedagogy at teacher training universities. The research method was for university students to predict elementary school students' math mistakes before and after the curriculum. The results of the survey are as follows. (1) University students were able to predict elementary school students' mistakes after studying the curriculum. (2) The university students planned their lessons assuming that the children would make mistakes after the curriculum. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院人間社会科学研究科学習開発学領域 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | Hiroshima University Graduate School of Humanities and Social Sciences | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/0002040441 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1883-8200 | |||||||||
書誌情報 |
ja : 学習開発学研究 en : Journal of Learning Science 号 17, p. 33-42, ページ数 10, 発行日 2025-03 |