ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 国際教育協力論集
  3. 27巻1号

カンボジア体育科教育の発展過程の分析 : 政策的位置づけ・カリキュラム・教員養成と現職教員の育成に注目して

https://doi.org/10.15027/0002040408
https://doi.org/10.15027/0002040408
b8831925-08c3-4de5-9792-7e0b41f53198
名前 / ファイル ライセンス アクション
JICE_27-1_85.pdf JICE_27-1_85.pdf (13.4 MB)
Item type デフォルト(1)
公開日 2025-04-22
タイトル
タイトル カンボジア体育科教育の発展過程の分析 : 政策的位置づけ・カリキュラム・教員養成と現職教員の育成に注目して
言語 ja
タイトル
タイトル Analysis of Physical Education Development Process in Cambodia: Focusing on Policy Emphasis, Curriculum, and Pre-Service and In-Service Teacher Education
言語 en
作成者 澁谷, 和朗

× 澁谷, 和朗

ja 澁谷, 和朗

en SHIBUYA, Kazuro

Search repository
岡出, 美則

× 岡出, 美則

ja 岡出, 美則

en OKADE, Yoshinori

Search repository
西山, 直樹

× 西山, 直樹

ja 西山, 直樹

en NISHIYAMA, Naoki

Search repository
松田, 徳子

× 松田, 徳子

ja 松田, 徳子

en MATSUDA, Noriko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2024 広島大学教育開発国際協力研究センター
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This article aims to reveal the process of 18-year collaboration between the Ministry of Youth, Education and Sport, Cambodia, and the Hearts of Gold, Japanese NGO, in developing Physical Education (PE) system in Cambodia. The article starts with extracting viewpoints of analyzing PE system based on the literature review, describes how PE in Cambodia has changed over the past 18 years, and analyzes the collaboration process through such viewpoints. Firstly, the literature review shows that it is necessary to have the following viewpoints to spread the notion of Quality PE to the world: 1)to what extent education policy put emphasis on PE, 2) how to develop quality curriculum based on each country’s context and needs, 3) how to proceed pre-service and in-service training of PE teachers to put curriculum into lesson delivery. Secondly, reviewing the position of PE in Cambodia among ASEAN countries and current teacher education reforms in Cambodia, this article shows the following findings: 1) PE in Cambodia, which was a mere Khmer exercise in the past, has been one of prioritized issues in education sector in recent years and its policy emphasis has changed dramatically, 2) the goals of PE in Cambodia are consistent with those which have been accepted worldwide, 3) it is essential to establish a PE teacher education system which integrate pre-service with in-service in order to sustain its policy intention. Lastly, this article reveals the significance of “PE professional community,” which is formed by various stakeholders from national trainers, provincial and district education officers, to PE leader teachers and teachers on the ground. This finding is significant in a way that it responds to research gaps that the literature point out and it contributes to promoting research on core human resources in PE, which is a key to any measures to cope with upcoming policy challenges.
言語 en
出版者
出版者 広島大学教育開発国際協力研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for the Study of International Cooperation in Education
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/0002040408
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1344-2996
収録物識別子
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1344-7998
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11281847
書誌情報 ja : 国際教育協力論集
en : Journal of international cooperation in education

巻 27, 号 1, p. 85-105, ページ数 21, 発行日 2024-10-31
見出し
大見出し 研究ノート/調査報告
言語 ja
見出し
大見出し Research Note
言語 en
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-04-21 04:29:14.067533
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3