ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 45巻

保育関連動画の視聴経験および視聴目的にみる保育者志望学生の学習活動の現状 : 動画配信サービス「YouTube」に着目して

https://doi.org/10.15027/54600
https://doi.org/10.15027/54600
394c3c2a-edb2-4b0c-bb8f-0b1a31e78717
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_45_21.pdf AREC_45_21.pdf (533.5 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-11-27
タイトル
タイトル 保育関連動画の視聴経験および視聴目的にみる保育者志望学生の学習活動の現状 : 動画配信サービス「YouTube」に着目して
言語 ja
タイトル
タイトル Current status of learning activities of students who want to become ECCE teachers based on viewing experience and purpose ECCE-related video: Focusing on the video streaming service YouTube
言語 en
作成者 境, 愛一郎

× 境, 愛一郎

ja 境, 愛一郎

en SAKAI, Aiichiro

Search repository
伊藤, 優

× 伊藤, 優

ja 伊藤, 優

en ITO, Yuu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 掲載された論文の著作権は,編集委員 会に帰属する。
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 ECCE-related videos
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher training
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 video streaming service
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 YouTube
内容記述
内容記述 The purpose of this study is to clarify the viewing purpose and contents of early childhood care and education (ECCE)-related videos on the video streaming service YouTube by students who want to become ECCE teachers and to capture their learning situations and needs. A questionnaire was distributed to 1,223 students from junior colleges and four-year colleges in Japan asking about their experiences viewing ECCE-related videos, the reasons for viewing them and their content, etc. Responses were received from 921 students. An analysis of these results revealed that approximately 87% of respondents had some prior experience watching ECCErelated videos, and many of them watched videos explaining and introducing fingerplays and similar techniques for reasons such as preparing class assignments and preparing for practical training. This tendency became more pronounced as they advanced in school and gained practical training experience. ECCE-related videos may substantially support students’ learning activities, with a focus on practical skills.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
言語 ja
出版者
出版者 Research Institute of Early Childhood Education Graduate School of Humanities and Social Sciences Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/54600
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 21
書誌情報 ja : 幼年教育研究年報
en : The Annual of research on early childhood

巻 45, p. 21-30, ページ数 10, 発行日 2023-10-31
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original Articles
言語 en
旧ID 54600
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:46:22.155058
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3