ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 幼年教育研究年報
  3. 43巻

育児経験を経た保育者の保育実践意識の変容過程 : 保育者へのインタビューのTEMによる質的分析

https://doi.org/10.15027/51500
https://doi.org/10.15027/51500
6bcd2ff8-0e55-4bb4-b98d-e81bc923ca5d
名前 / ファイル ライセンス アクション
AREC_43_73.pdf AREC_43_73.pdf (629.4 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル 育児経験を経た保育者の保育実践意識の変容過程 : 保育者へのインタビューのTEMによる質的分析
言語 ja
タイトル
タイトル Transformation Process of Kindergarten Teacher’s Consciousness of Child Care Practice after Child Care Experience: A Qualitative Analysis of Interview with Kindergarten Teachers Using TEM
言語 en
作成者 田中, 文昭

× 田中, 文昭

ja 田中, 文昭

en TANAKA, Fumiaki

Search repository
七木田, 敦

× 七木田, 敦

ja 七木田, 敦

en NANAKIDA, Atsushi

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 Copyright (c) 2021 幼年教育研究年報編集委員会
主題
主題Scheme Other
主題 parenting experience
主題
主題Scheme Other
主題 TEM
主題
主題Scheme Other
主題 behavours of child care practices
主題
主題Scheme Other
主題 view of child care
主題
主題Scheme Other
主題 child care practice
内容記述
内容記述 The purpose of this study was to clarify the pathways through which the perceptions and behaviours of child care practices are transformed when kindergarten teachers have experienced raising their own children. Semi-structured interviews were conducted with four kindergarten teachers who had children, and the data was analyzed using TEM. The results revealed three things: 1) The experience of raising their own children under the age of three enabled them to better understand parents by empathizing with their perspectives and the current condition of child-rearing; 2) Through contact with various people as parents, the kindergarten teachers became aware of the different ways of thinking and seeing as parents, and reaffirmed the importance of seeing each child as an individual. 3)Interaction with their younger colleagues prompted the kindergarten teachers who had experienced child-rearing at home to reflect on their child care practices. By doing so, they were able to understand that being close to the parents’ feelings would lead to being close to the children’s feelings.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 本稿は2020年5月の日本保育学会第73回大会において,その一部を発表した。
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科附属幼年教育研究施設
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/51500
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0388-3078
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00246110
開始ページ
開始ページ 73
書誌情報 幼年教育研究年報
The Annual of research on early childhood

巻 43, p. 73-81, 発行日 2021-10-15
見出し
大見出し 原著論文
言語 ja
見出し
大見出し Original Articles
言語 en
旧ID 51500
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 11:44:17.191018
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3