ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学日本語教育研究
  3. 34号

通訳訓練と実行機能の発達 : 通訳遂行への予測をふまえた検討

https://doi.org/10.15027/55086
https://doi.org/10.15027/55086
5d59a4f7-5486-4f31-a5b4-22d3f77d3be3
名前 / ファイル ライセンス アクション
HUNihongoKyoikuKenkyu_34_8.pdf HUNihongoKyoikuKenkyu_34_8.pdf (485.1 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2024-04-05
タイトル
タイトル 通訳訓練と実行機能の発達 : 通訳遂行への予測をふまえた検討
言語 ja
タイトル
タイトル Interpreter Training and the Development of Executive Functions: An Examination on Their Predictive Roles in Interpreting Performance
言語 en
作成者 宋, 啓超

× 宋, 啓超

ja 宋, 啓超

en SONG, Qichao

Search repository
入江, りさ子

× 入江, りさ子

ja 入江, りさ子

en IRIE, Risako

Search repository
費, 暁東

× 費, 暁東

ja 費, 暁東

en FEI, Xiaodong

Search repository
松見, 法男

× 松見, 法男

ja 松見, 法男

en MATSUMI, Norio

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 逐次通訳
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 通訳訓練
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 実行機能
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 中国語と日本語
内容記述
内容記述 This study investigates the relationship between interpreter training and the development of executive functions, as well as the predictive role of executive functions in consecutive interpreting between Chinese and Japanese. The experimental design involves two distinct groups: one consisting of advanced Japanese learners with no prior interpreter training, and the other comprising learners who have completed one year of professional interpreter training. The research yields the following key insights. (1) Interpreter training demonstrates the potential to enhance executive functions, although these enhancements may not be notably conspicuous in early to intermediate-level interpreter learners. (2) Interpreter training is likely to enhance 'hot' executive functions. (3) Regardless of differences in interpreter training experience and the directionality of the source language, executive functions emerge as significant predictors of interpreting performance.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム
言語 ja
出版者
出版者 Teaching Japanese as a Second Language Program, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55086
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 8
書誌情報 ja : 広島大学日本語教育研究
en : Bulletin of Teaching Japanese as a Second Language Program, Hiroshima University

号 34, p. 8-14, ページ数 7, 発行日 2024-03-31
見出し
大見出し 論文
言語 ja
見出し
大見出し Articles
言語 en
旧ID 55086
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 03:05:02.379891
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3