| Item type |
デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) |
| 公開日 |
2024-04-05 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
通訳訓練と実行機能の発達 : 通訳遂行への予測をふまえた検討 |
|
言語 |
ja |
| タイトル |
|
|
タイトル |
Interpreter Training and the Development of Executive Functions: An Examination on Their Predictive Roles in Interpreting Performance |
|
言語 |
en |
| 作成者 |
宋, 啓超
入江, りさ子
費, 暁東
松見, 法男
|
| アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
| 権利情報 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
Copyright (c) 2024 広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
逐次通訳 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
通訳訓練 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
実行機能 |
| 主題 |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
中国語と日本語 |
| 内容記述 |
|
|
内容記述 |
This study investigates the relationship between interpreter training and the development of executive functions, as well as the predictive role of executive functions in consecutive interpreting between Chinese and Japanese. The experimental design involves two distinct groups: one consisting of advanced Japanese learners with no prior interpreter training, and the other comprising learners who have completed one year of professional interpreter training. The research yields the following key insights. (1) Interpreter training demonstrates the potential to enhance executive functions, although these enhancements may not be notably conspicuous in early to intermediate-level interpreter learners. (2) Interpreter training is likely to enhance 'hot' executive functions. (3) Regardless of differences in interpreter training experience and the directionality of the source language, executive functions emerge as significant predictors of interpreting performance. |
|
言語 |
en |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
広島大学大学院人間社会科学研究科日本語教育学プログラム |
|
言語 |
ja |
| 出版者 |
|
|
出版者 |
Teaching Japanese as a Second Language Program, Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University |
|
言語 |
en |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
| 出版タイプ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
| ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.15027/55086 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
| 開始ページ |
|
|
開始ページ |
8 |
| 書誌情報 |
ja : 広島大学日本語教育研究
en : Bulletin of Teaching Japanese as a Second Language Program, Hiroshima University
号 34,
p. 8-14,
ページ数 7,
発行日 2024-03-31
|
| 見出し |
|
|
大見出し |
論文 |
|
言語 |
ja |
| 見出し |
|
|
大見出し |
Articles |
|
言語 |
en |
| 旧ID |
55086 |