WEKO3
アイテム
デジタル教科書に求められる機能 : 高校小説教材を事例に
https://doi.org/10.15027/45609
https://doi.org/10.15027/45609ce7fedb2-a000-4a2e-b84d-03b8229a238c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Item type | デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | デジタル教科書に求められる機能 : 高校小説教材を事例に | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Essential Function for a Digital Textbook of a Modern Japanese | |||||||||
言語 | en | |||||||||
作成者 |
柳澤, 浩哉
× 柳澤, 浩哉
|
|||||||||
アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
権利情報 | ||||||||||
権利情報 | Copyright (c) 2015 広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 国語教育 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 情報通信技術(ICT) | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | デジタル教科書 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 『こころ』 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学びのイノベーション事業 | |||||||||
主題 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In recent years, to activate the classes by using the electronic information technology has been noted. The purpose of this study note, is to propose a new function to the digital textbooks of language arts. Functions proposed in this paper, while having the potential to greatly improve the language lessons, have not been tried so far. To develop a method of use of information transmission technology in the classroom, Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology is doing the experiment in 20 schools from 2013. Some of the results are published in the HP, what is reported as an example of the language arts is a task underline textbooks. But it can work even on paper. Capitalize way the characteristics of digital textbooks of language arts, is a work of sorting and excerpt the text freely. This has the effect in two ways: one is to make possible to reread a text from a new perspective, and the other is promoting intensive reading. In this paper, I presented the case of "KOKORO" as an example of using this function. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 広島大学大学院教育学研究科日本語教育学講座 | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.15027/45609 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1347-7226 | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA11531831 | |||||||||
開始ページ | ||||||||||
開始ページ | 91 | |||||||||
書誌情報 |
広島大学日本語教育研究 Bulletin of the Department of Teaching Japanese as a Second Language, Hiroshima University 号 25, p. 91-95, 発行日 2015-03-25 |
|||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | 研究ノート | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
見出し | ||||||||||
大見出し | Research Note | |||||||||
言語 | en |