ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 総合科学研究
  3. 3巻

The Effects of Professional Training on EMI Lecturers: A case study in a Japanese national university

https://doi.org/10.15027/53569
https://doi.org/10.15027/53569
9dbdaea2-2e4e-4b62-a24d-8e575c895740
名前 / ファイル ライセンス アクション
StuIntegrArtSci_3_13.pdf StuIntegrArtSci_3_13.pdf (931.7 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2023-03-18
タイトル
タイトル The Effects of Professional Training on EMI Lecturers: A case study in a Japanese national university
言語 en
作成者 SHIBATA, Miki

× SHIBATA, Miki

en SHIBATA, Miki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
権利情報 掲載された論文,研究ノート,要旨などの出版権・著作権は広島大学大学院人間社会科学研究科に帰属する。 ©2022 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. All rights reserved.
内容記述
内容記述 English-medium instruction (EMI) courses and programs have strategically increased at the tertiary level of education in Japan in order to be internationally competitive. Implementation of EMI aims at attracting international students and improving Japanese students’ English proficiency. On the other hand, shifting the medium of instruction from Japanese to English challenges lecturers in teaching academic content. Nevertheless, they receive little pedagogical training, and thus its impact on EMI faculty is not well-understood. Given this, the purpose of this study is to investigate the effects of EMI professional training on university lecturers who teach courses in English at a national university. Conducting pre- and post-course surveys and follow-up interviews with six lecturers who attended EMI training, the results show that the EMI training helped them to change their conceptualization of EMI and pedagogical approaches. The study suggests that universities should develop professional training to support EMI faculty members.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 Faculty of Integrated Arts and Sciences and Department of Integrated Global Studies funded participation in the EMI training course.
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/53569
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2436-2603
収録物識別子
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12912965
開始ページ
開始ページ 13
書誌情報 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 総合科学研究
Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in integrated arts and sciences

巻 3, p. 13-28, 発行日 2022-12-31
見出し
大見出し 人間科学部門〔論文〕
言語 ja
見出し
大見出し Human Sciences〔Articles〕
言語 en
旧ID 53569
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-03 00:59:00.506138
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3