ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 広島大学の刊行物
  2. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
  3. 5号

日本学術会議「教育学参照基準」に基づく教育史教育の役割と課題

https://doi.org/10.15027/55955
https://doi.org/10.15027/55955
e12ab788-d4e2-4ea4-bba0-2d88d10c6a07
名前 / ファイル ライセンス アクション
BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_165.pdf BullGradSchHumanitSocSciHUStuEdu_5_165.pdf (799.0 KB)
Item type デフォルトアイテムタイプ_(フル)(1)
公開日 2025-01-08
タイトル
タイトル 日本学術会議「教育学参照基準」に基づく教育史教育の役割と課題
言語 ja
タイトル
タイトル The Role and Challenges of Teaching History of Education Based on the Science Council of Japan's Reference Standards for Education
言語 en
作成者 白石, 崇人

× 白石, 崇人

ja 白石, 崇人

en Shiraishi, Takato

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利情報
言語 ja
権利情報 Copyright © 2024 人間社会科学研究科
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Science Council of Japan
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reference Standards
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 history of education as educational studies
主題
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching history of education
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本学術会議
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 参照基準
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育学としての教育史
主題
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教育史教育
内容記述
内容記述 The purpose of this paper is to clarify the role and challenges of teaching history of education in university by analyzing the“ Reference Standards for Curriculum Development for Quality Assurance in University Education by Discipline: Reference Standards for the Field of Education" set forth by the Science Council of Japan (SCJ). How should teachers of history of education respond to the call from the SCJ to“ educate students to what? The education posed by the reference standards is different from the education that has been variously criticized in the past. The education that is now called for is one that positions teacher education as an essential element, relativizes modern school education, and proposes measures for its improvement and alternatives. The reference standards clearly state the role of teaching history of education. This paper has organized them into seven competencies to be acquired through learning history of education. The characteristics and basic competencies of the education that correspond to each of the seven competencies are also listed. In addition, although not explicitly stated as a role of teaching history of education in the reference standards, there are some competencies that can be learned through learning history of education as well. This paper has organized them into five competencies that can be acquired through learning history of education.
言語 en
出版者
出版者 広島大学大学院人間社会科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.15027/55955
ID登録タイプ JaLC
開始ページ
開始ページ 165
書誌情報 ja : 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要. 教育学研究
en : Bulletin of the Graduate School of Humanities and Social Sciences, Hiroshima University. Studies in education

号 5, p. 165-174, ページ数 10, 発行日 2024-12-20
旧ID 55955
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-03-02 11:07:37.476381
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3